Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Britta Hammarström - 4 maj 2008 18:56

Ytterligare en dag med slit och släp i trädgården.

 Rör mig just nu ungefär som en mycket trött och svårt reumatisk 95-åring....

Har gått ett par ronder med oxbärshäcken, eftersom det är så torrt måste man spetta upp ogräset - men jag vill inte vänta längre, det blir för mycket...


Kånkat ut diverse övervintrade växter i krukor från mitt lilla blomsterrum i garaget - ett arbetspass klart värdigt en tygdlyftare under hårdträning:0) Den största fick jag baxa upp på pirran och långsamt dra ut och vicka in på plats på de plattor den står på.

Fanns inte en chans att bära den - inte ens två personer skulle klara det. Gjorde likadant när jag krånglade in den i höstas - skam den som ger sig!!


Varför skall allt trädgårdsjobb vara så förbannat tungt och slitigt???Det skall vara lättsamt och kul - inte ett j-a råslit :(

Dragit ett varv med ogräsättikssprayen på plattorna - det enda icketunga jobbet i dag, fast man måste ju gå dubbelvikt...

Det är väl i alla fall något jag slipper när Andrei fixat mitt däck.


Förutom att jag stånkande och grymtande vinglat runt im garten och jobbat, har jag gått en rejäl prommis med vännerna i skogen.

Åkte sedan vidare till Simon och Linus för sista matningen innan husbondfolket kommer hem.

Efter det till klubben och  körde igenom hela appellklasslydnaden med Hippie och hela lydnadstvåan med Bitte - Stina fick göra lattjolajbanprylar :0)


Både Hippie och Bitte var på topphumör och jätteduktiga.Känner nu att Hippie börjar kunna lämna "inlärningsfasen" och kan gå vidare till "kravfasen" - nej, nej - inte frågan om någon slags kadaverlydnad - men hon kan göra flera moment efter varandra och vänta på belöningen (som naturligtvis kommer).

Jag har anmält Bitte till en lydnadstvåa i slutet av maj, nu kan vi inte gå och såsa längre, nu måste vi prova våra vingar.

Bitte har bara tävlat tvåan en gång och då var hon 2,5 poäng från ett förstapris - nu kör vi igen!


Börjar känna lätta ångestvibbar inför tävlingen på collie-SM - kommer Hippie att orka tävla efter två utställningsdagar? Men - den dagen, det beslutet  - har vi tur är det inte alltför varmt och om Hippie inte känns för utmattad efter utställeriet så testar vi - gdsgd (går det så går det):0)

Är det kokhett och Hippie verkar slak - självklart utsätter jag henne inte för någon press - hennes första tävling skall bli rolig - inte ett elände!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards