Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

Nu blommar det!

Av Britta Hammarström - 29 juli 2008 20:25

...och jag som var lite orolig att de här pelargonerna inte skulle komma igen efter vintern :0) Det tog lite tid,men nu jäsiken.


I dag har det faktiskt gått att andas normalt - visst är det väldigt varmt, men inte som den senaste veckan. Vi gick en promenad ner till sjön och var ute en timme, lite svettigt när vi kom hem, men inte på gränsen till kollaps.

Kossorna har tydligen anlänt, flera "visitkort" modell större, såg jag i hagen, men inga kossor, de låg nog och tryckte i skuggan bland träden längre upp.

Håller noga koll på vännerna när vi går längs hagen, på det att de icke må gå på elstängslet - onödigt.


Riktigt många samlades på klubben i kväll, första dagen som man kunde tänka på att göra något med hundarna.

Platsliggning med skott tränades - jag höll mig i ena änden av appellplanen med Hippie och boll-med-snöre, skytten var väl ungefär 60 meter från oss i andra änden, vid staketet - 9mm startpistol, låter rätt bra!


Jag gick lite fritt följ med Hippie och belönade med dragkamp med bollen. Hon släppte inte ens bollen och tittade när skotten gick - var bara intresserad av att fortsätta kampleken - skönt - må det hålla i sig.

Funderar på att tävla lydnadsettan med Hippie i september, nu börjar vi lära in ställande under gång - hon fattar snabbt den här bruden :0)

Det är  det enda moment som fattas, i övrigt kan hon alla ettans moment.

Får se om vi kan hitta något appellsök också. Och så har vi hennes mentalbeskrivning den 6/9 - det skall bli väldigt intressan, att gå med Hippie, men också att se hennes syskon.


Och Bitte, lilla Bitte, duktig på träningen, mycket säkrare på tvåans moment nu, vi har ju ett förstapris där, men det skall nog bli ett LP vad det lider. Ingen idé att anmäla henne till något nu, det blir nog inte förrän till våren - OM det behagas bli med valpar.....

I dag flirtade hon våldsamt med Azlan, så fjantig brukar hon verkligen inte vara,fånar sig t o m med mamma Stina, månntro, månntro.......

Stina fick göra uppletande - gömde tennisbollar i högt gräs och så fick hon jobba - sån´t är kul tycker Stina.


Nu börjar snart "Morden i Midsomer" - det skall attan bo i den byn, konstigt att det finns några innevånare kvar, så mycket mord och elände som sker där :0)

Och tiddelipom och piddelidej - "Skenet bedrar" har kmmit tillbaka - jag får nu njuta av den fullständigt vidriga Hyacinth på vardagskvällarna - man får inte titta på för många, de är rätt lika varandra - men oj, så härligt vedervärdig hon är :0)


















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards