Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Britta Hammarström - 12 juli 2008 18:55

Vilken fantastisk konfirmationsdag Sam fick! Hela tjocka släkten var närvarande, plus Jannes kompis sedan många år och Sams gudfader ,Svante (som tar sitt gudfaderi på största allvar) och ett par av Sams polare.


Vackert i kyrkan, avspända och leende konfirmander - som efter gudstjänsten gick ut i det ljuvliga vädret och blev fotograferade i grupp och enskilt.


Hemma hos mig fanns Kristins (Sams mamma) goooda smörgåstårtor och pappa Janne och Pernillas smaskiga marängtårtor med Jannes specialchokladgegga på, samt vispgrädde och jordgubbar - alla åt så magen "stod i åtta hörn och en snibb" (som min lilla mamma brukade säga :0)

Alla satt ute i trädgården - jag hade förberett för att även kunna sitta inne,in case of rain, men alla pep ut med en gång och vi hade en underbar eftermiddag i solen, åt  och pratade och så blev det dags för Sam att öppna presenter.


Här övervakas presentöppningen av gudfar Svante (även kallad Läderbaronen -ser ut som en riktig värsting, men är jordens goaste och roligaste kille) och syster Lisa.


Mina stockrosor är bussiga och blommar så mycket de orkar, dagen till ära

och mina Super Star är inne på andra blomningen

 Jag har bara tre, men oj så vackra de är!


Så har man ett fint och ljust minne till att lägga till samlingarna :0)

Vännerna fick vara i mitt sovrum med grind för dörren ett tag, medan alla tog mat och åt - det hade bara blivit ett smygande runt borden och försök till tiggeri hos nya personer (läs offer) - man kan ju alltid pröva ......

Men när alla fått i sig det mesta så kom de ut och minglade glatt under resten av dagen.

Nu är det röjt och diskat, jag fick god hjälp av båda mina svärdöttrar, den gamla och den något nyare :0)

Alla har åkt och lugnet lägrar sig. Resten av kvällen går i slapphetens tecken :0)





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards