Alla inlägg den 2 juli 2008

Av Britta Hammarström - 2 juli 2008 08:51

..och länge, har jag gjort.Det blir nog inte så mycket sömn de närmaste 4-5 dygnen, så det kändes bäst att lagra upp lite :0)

I dag skall det badas Hippie - bara underredet, byxor och lite på kragen, ingen jättebadning. Och så föna och borsta.

Jag tyckte också att Stinas fina bröstlapp inte var riktigt vit, den får sig en liten putsning också.

Klippa gräset, dra ett varv med dammsugaren, i övrigt är det färdigstädat i huset och gästernas sängar är bäddade.


En snabbis till klubben på eftermiddagen för lite träning med Hippie och sedan är det bara att vänta på aftonen, då jag skall in och hämta Jacquie och Chris.I morgon blir det tidigt "rise and shine" - avfärd mot Almare-Stäket kl 07 00, förs äkerhets skull, då har jag två timmar på mig innan bedömningen börjar och det tar inte så lång tid att köra dit - men sedan får vi se hur mycket kö det är....

Bettan och Mia är på plats ännu tidigare, så de får ge underhandsrapport.

Det blir nog inte så mycket tid över för bloggande ett tag framöver, men jag skall försöka ge lite glimtar ändå, kan väl kanske vara intressant att höra hur hela spektaklet WDS framskrider - för er som inte åker dit själva.


Eftermiddag 

Jaha, så är hela cirkusen igång:0)Bettan och Mia lyckades ta sig fram till Almare-Stäket i morse (bl a riesen har circuitutställningen i dag), men det var en präktig kö sista biten. Visade sig att de som bor närmast poloklubben hade vrenskats - vägrade släppa bilar förbi sina hus före 07 00, någon miss i kommunikationen med STOKK måhända?

I övrigt gick det bra för Bettan och Olles Siri och Örnie, Siri fick rosa band kom tvåa bland tikarna och fick reserv-cert, Örnie fick en 2:a men han och kullsyster Ester kom 3:a i parklass.


Ingrid och Ivy har anlänt från USA, är nu hos Ingrids pappa i Uppsala - men deras bagage är någon helt annanstans.....

Scheisse! 4 väskor på driven och Ivy har skaffat speciella kläder för att hon skall visa västgötar åt finska vänner på lördag och söndag.Hoppas verkligen att väskorna dyker upp snart!


Nu är alla hundarna promenerade,borstade, kloklippta, avvaskade där det behövs och ser så fina och prydliga ut.Lo and behold - jag kan faktiskt ta det alldeles lugnt i ca 3 timmar, innan det är dags att glida in till Centralen och hämta engländarna.


Tack för glada tillrop Solan - jo jag skall ställa ut vättarna också - på söndag.Och Anna, så fint att du kan ha folkdräkt - de flesta som kommer att stå i montern har det och förståss även på rasparaderna.

Karin och Lena är nu inne på Mässan och tränar starten och inmarschen för VM-lydnadslagen - skönt att hundarna får en chans att träna i stora ringen.


Jag hade faktiskt med mig Hippie i går när vi byggde montern. Kanonbra miljö- och socialträning! Hippie var kolugn, strosade runt i närheten av vår mpnter och hälsade på folk, stack ner banannäsan i olika lådor och kollade vad som fanns där....

Hon fick ta för sig lite och svassa runt, men jag höll koll på henne så att hon inte störde någon, alla pratade dock snällt med henne och tyckte att hon var en fin flicka.


Och hörni! Det ligger mattor i alla ringar - runt hela ringen och diagonalt!Jag passade på att gå i en av ringarna med Hippie, gick också på det hala golvet med hål i plattorna, där hon gjorde sig illa i vintras - hon var helt oberörd i ringen, sprang hur glatt som helst och tittade ner en gång när vi gick  på "läbbiga plattorna", så var det inte mer med det - inget obehag fanns kvar - halleluja!

Bye for now!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards