Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Britta Hammarström - 25 juli 2008 16:02

I dag lossnadedet för Hippie - hon kom på att hon kan simma - och att det var hur kul som helst :0)

När hon väl kommit på hur hon skulle göra med frambenen, inte bara plaska, utan verkligen jobba med dem, då blev det fart:0)

jag gick ut och doppade mig, Hippie såg mycket bekymrat på, "svälj, bara mattes huvud som syns, här måste kommas till undsättning"- hon simmade för glatta livet, ut till mig och runt omkring mig - "är du ok, är du ok"?

Lilla torpedbåten Bitte kom också i god fart - "ta´t lugnt Hippie, hon kan det här".

Så simmade vi runt lite grann tillsammans, inte långt ut, bara längs stranden några meter fram och tillbaka - vi tar det så lugnt i början...


Stina stod och hoppade upp och ner i strandkanten, utstötande små pipiga skrik  "galningar, kom in genast".

Jag gick in, tog upp henne och bar ut henne en liten bit, satte försiktigt ner henne i vattnet och jädrar med vilken fart hon simmade in igen, det blev nog hela fyra simtag:0)

Upp på gräset, ruskade på sig och gav mig en laserblick "skulle det där vara roligt"?


Nu tänker jag lägga mig raklång på sängen en halvtimme, sedan är det dags att börja plocka fram käk till aftonens lilla festlighet.

Lite olika "jamoner", melon, sallad med avocado, gurka,paprika, tomat, grönsallad,  lite potatissallad, ost, vin  - men vi börjar som sagt med krustader, fyllda med gräddstuvade kantareller - inget mjöl och jox, bara smörstekta kantareller som får koka ihop i grädde.

Och så kaffe och en liten chokladbit.

Det blir fint det :0)














Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards