Direktlänk till inlägg 25 juli 2007

Ditt och datt

Av Britta Hammarström - 25 juli 2007 16:50

Bilen mår bra! "mannen som talar med bilar" kollade den i dag, ABS-köret måste jag lämna till Volvo-verkstad, vilket jag hade förstått alldeles själv, men vad jag ville veta var att det inte fanns hinder att köra - vilket det inte fanns.

Olle hjälpte mig att koppla ur lampan i bakluckan, vi fick lov att ta ut buren först, men det går lätt. Nu finns inga eltjyvar, såvida jag inte lämnar någon dörr öppen och då får jag skylla mig själv :0)


Hittade lite kort när jag städade telefonen, bl a det här, från naturstigspromenaden vid Tönnebro - det var ett så trolskt ljus på den här stigen...


Det här, på den lille kavate igelkotten som kom i skymningen och hälsade på (trots att vi hade hundarna alldeles intill) när Eva,Inger och jag satt och åt utanför våra stugor på Skantzö camping. Kotten hittade lite kvarlämnad hundmat i Zvennes skål - tackar!


Här fjäskar Hippie och hennes kullsyster Exi för den snälle  farbror Azlan - även han från Fornborgens kennel.


Eli och Hippie delar på farmors smultron.


Och så i dag......


Träffade jag lilla fröken Alva! Kompisen Karins nya lilla västgötavalp.

Mamma är Chipsmakers Adress Rosenhill och pappa är Nissagårdens Inge.

9 veckor - här vilade inga ledsamheter - glad och orädd travade hon runt, både inne i och utanför Mälarö BK:s klubbstuga (vi var ensamma där)

så vansinnigt söt och trygg. Hipppie ville sååå gärna bekanta sig närmare med henne, men det får vänta lite.

Karin har också min Stinas kullsyster Ystra och så Deja, snart 3 år.


 


 ...nu ere sluut........


Få se om jag har något att bladdra om i morgon, annars blir det nog bloggstiltje till söndag kväll - fredag eftermiddag  skall jag delta i parad vid invigningen av Collie-SM, i Västerås centrum, flera hundra collies (och två västgötar :0) skall vandra runt lite och invigningstal  hållas av någon prominent V-åsbo - sedan kör det hela igång på Västerås Brukshundklubb.








 
 
Ingen bild

Lisbeth

25 juli 2007 18:45

Kors så söta! Kotten och valpen och vilket vackert ljus på stigen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards