Alla inlägg den 14 juli 2007

Av Britta Hammarström - 14 juli 2007 20:09

... Ernst-Hugo Järegård när han stod på en balkong och vrålade "danskjävlar" ?

Jag måste - mycket skamset  - erkänna att det ordet flög genom mitt huvud i dag :0)

Alfta! Varmt som i Gehenna!!!! Åkte upp i går, drog direkt till utställningsplejset i Alfta, kånkade in mitt utställningstält, ity jag insåg att morgondagen skulle bli hot! Lyckades få upp tältet rätt, på helt acceptabel tid. 4 mil tillbaka, till Orbadens camping.

Kunde ta det lugnt i morse, Bitte och Stina skulle in som nummer 52 och 53 i ringen.

Väl åter på utställningsplatsen tog jag en vända med vovvarna, installerade dem och mig i tältet, fällde upp både bak- och framsidor för att få drag igenom, såg till att grindarna stod helt i skuggan och väntade. Fler västgötaspetsmänniskor kom, jag kunde erbjuda dem plats i skuggan av mitt tält, vi pratade och umgicks - trevligt! Så anlände nästa v-spetsägare med sina två hanhundar - även dom kunde dväljas i min tältskugga.

Vi väntade.....

Lisbeth (med hanhundarna) och jag tog våra vänner och gick en promenad.

Vi väntade......


Till slut var det vår tur.

Lisbeths fine hanvalp blev BIM-valp och familjen Helgessons lilla flicka blev BIR-valp.

Två öppenklasshanar - här vann Lisbeths pojke .

Dags för Bitte - hon var den enda öppenklasstiken (inga junior- eller unghundstikar - alltså golden opportunity för ett cert). M en tro inte det, för allan del, tro inte det!!!

Nädå,Bitte begåvades med en slät etta - den danske domarens motivation var att "hon behöver utvecklas mer i kroppen - om du låter henne få en kull valpar så kommer hon säkert att utvecklas mer"....

Jag såg nog rätt frågande ut :0) Om han klankat på hennes huvud hade jag  kunnat ta det -men hennes kropp!!!! Jag vet att jag är hennes matte och klart partisk, men vad Bitte tagit hem två cert och ett antal CK på - är hennes kalasfina kropp och hennes utmärkta gångverk!!!


"Om du låter henne få ".......  Nää.....

Stina trippade in, fick CK  och blev tvåa i bästa tik - i hennes kritik stod det "fastän nästan 7 år har hon behållit sitt huvud" Hhhrrrmmmm....

Är det vanligt att dom byter huvud vid en viss ålder????


Så här är det - och jag ger mig in i det med öppna ögon - man får ta smällen när den kommer - rättvisa smällar är ok, andra smällar är inte ok.


Stort grattis  i alla fall till Lisbeth och hennes Westorps Jack Mc Call , som tog BIR, cert och championat och naturligtvis också till uppfödare Annika Lundblad! Familjen Helgessons championtik Felicia blev BIM - grattis!


Totalt genomsvettig och  lite låg, rev jag mitt tält, packade ihop hela utstyrseln, tält, stol, ryggsäck, grindar......

Tog först hundarna till bilen, blåste ur den ordentligt med AC:n innan jag satte in dom - det var bergis runt 90 grader i bilen! Körde bilen till entrén, öppnade två dörrar och bakluckan och hämtade resten av prylarna - tänkte att "jag struntar i om någon snor nåt' ur bilen, jag måste låta det stå öppet".

Stannade vid första bästa mack, fyllde på mer vatten i flaskorna, vattnade hundarna (igen) kissade av dem och drog till Tönnebros jättestora och  fina rastplats - där kunde hundarna röja efter stranden, skutta i vattnet och blaska lite, rastas ordentligt i skogspartiet ( på vägen upp tog vi en ordentlig bensträckare  längs den fina naturstigen i andra änden av rastplatsen). De fick sedan mat och så tuffade vi på hem till Ekerö.


Vartefter milen slukades dämpades min nedslagenhet - ok! En bra chans som gick åt pipsvängen - ge blaffen i det!  Stina, Bitte och Hippie är bäst!


Vi laddar om till Västerås nästa helg - där är betydligt fler v-spetsar anmälda, jag ser Bittes chanser flaxa iväg på grå, slokande vingar - fast man vet aldrig  :0)







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards