Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Britta Hammarström - 7 juli 2007 19:10

Äger ett utställningstält av märket Bigfoot - ganska lätt, nylonduk, fönster på sidorna, går att fälla upp både fram- och baksida, man kan även fixa baldakin fram - ett bra tält!!


Ett dylikt - fast lindblomsgrönt

Så gäller det då bara att sätta upp detsamma......

Enligt beskrivningen (mycket schematisk) är det plättlätt....

Jag har slitit mitt hår över denna lättmetallkonstruktion - svurit över mig själv,kallat mig själv en inkompetent klanttant, totalt renons på varje spår av tekniskt kunnande (fast det är faktiskt inte sant! Klarar både däcksbyte,proppbyte, gräsklippare, trimmer, video,DVD, riktigt bra på datorer...) - detta tält övergick min horisont!


I Västerås, på västgötarnas huvudutställning, hade jag med mig tältet, blängde surt på det, där det låt i baksätet, men i V-ås regnade det småspik hela dagen - ut med tältet kvällen innan utställningen - tog hjälp av lilla duktiga Anita, ett tekniskt geni, teletekniker, byggare, alltiallo!! När Anita försökt sätta upp mitt tält i ca 20 minuter och började få en panikartad blick  - DÅ kände jag mig lugn - jag är inte idiot!


Till slut lyckades vi ändock få upp det gröna eländet på rätt sätt - puhhh!

Försiktigtvis lät jag alla fyra hörnaggremangerna sitta kvar vid nermonteringen. Nu har jag satt upp tältet på tomten,trevande, lugnt, eftertänksamt - beskrivningen, ähhhh, den fick ligga kvar i tältbagen.


Heureka!!! Seger!!!

Det blev rätt - när ställningen var klar, märkte jag den omsorgsfullt med "höger ben fram", "mittstång bak" etc etc - varför i h-ete har jag inte gjort detta tidigare?

NU är det plättlätt att sätta upp tältet - följer man beskrivningen - psyk-akuten nästa!





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards