Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Britta Hammarström - 11 juli 2007 16:54

Hemma igen från Möklinta Royal. (man undrar hur ett sådant namn kommer till - Möklinta?)

Lyckad tillställning! Hippie visade sig jättefint (bilden är inte super precis, men snäll kompis höll i snöret, rörigt omkring, jag bara knäppte av och Hippan var rätt trött vid det laget), fick HP och blev BIR-valp (inte svårt som enda collievalp, men utan HP hade hon inte blivit BIR-valp).

 

Ingen gruppplacering, men fin kritik, av den vänliga australiska domardamen. Hippie pussade henne ordentligt flera gånger, domaren log och sa "thank you sooo much little darling" :0)


Och så den här Bitte! Min kalastjej!

Tredje förstapriset, 186,5 poäng - taraaaaa! 4:a av 26 tävlande och LP!

Domaren  höll ett riktigt litet tal vid prisutdelningen, tyckte att det var en "så rasande duktig liten västgöte " ;) 

Alltså åkte man hem lätt gnolande i bilen - bak var det knäpptyst, alla tre sov som stenar - det var rätt varmt, men inte vidrigt varmt, jag hade 6 grindar med påslakan hängande över kanterna som solskydd + parasoll - funkade bra.

När jag gick lydnaden med Bitte (vilket tog inalles en kvart), fick de andra två faktiskt sitta i bilen, med öppen lucka, fönster nere och påslakan över vindrutan - svalare i bilen är ute!


Hehe - tittar man i bilen när man kommer hem, ser det ut som om man varit borta i 14 dagar - inte drygt ett dygn :0) Tält, grindar, fodral med stol, stor bag med toalettprylar, lakan,handdukar (både till mig och hundarna - för hundarna in case of rain), kläder, regnställ, lilla pirran att dra tält etc på, kylväska med mat......


Tältet använde jag inte, det får ligga kvar i bilen, så även pirra, stol och grindar. På fredag bär det å´igen, mot Alfta i Hälsingland - västgötarnas tur att ställa ut sig.




 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards