Alla inlägg den 16 september 2009

Av Britta Hammarström - 16 september 2009 20:23

...för att det skall gå bra för Volvo :0)

Så här såg det ut vid dagens sökträning

  

1 st Opel fanns med - ville ej vara med på bild :0)

Jag framförde en liten fråga vid träningens början "kan vi kanske försöka vara lite strukturerade och spara snacket till fikat"? Jag tycker att hundarna, både de som jobbar och de som inte jobbar får sitta för länge i bilarna - gillar inte det! Gruppen tyckte att idén var glimrende och si! på 2 timmar hade vi kört 7 hundar! Det är väldigt lätt att det blir en massa snack mellan hundarna - bort det!

Nästa gång skall vi även ha med ett block (Ingers idé) och när vi bestämt startordning kan var och en skriva hur man vill ha dagens träning. Också en sak som kan ta tid - "hur var det hon sa nu"? "X-figge och så en hare och så tomslag", "nä, det var väl haren först".....

Med blocket är det bara att läsa innantill.

Jag är lite osams med bloggen i dag, var det i går också. Den fånar sig när man skall lägga in bilder - då sägs det plötsligt "du är utloggad" och så får man gå ut totalt och börja om. I går var det hart när omöjligt att få in bilder och dessutom jättesvårt att logga in över huvud taget - det skreks bara "fel inloggning" eller hur det nu var,ett flertal ggr, trots att jag visste att det var rätt.

Sen´undrar jag varför det blir dubbelt radavstånd fast man inte begär det....

Skickade en fråga till info@...i går men inget svar har kommit.

Och så en rätt häftig historia - om Den djärfve Yerry!

Grålötens Yerry Yetöga (brorsa till min Stina) har en matte som heter Anki. Anki är medlem i MBK sedan många år och har nu även en Malinois ("majonäs" :0) vid namn Masse. Anki och make Reidar var i fjällen (Anki är bördig från Vilhelmina), gick med hundarna. Plötsligt rusar Yerry fram mot en stor sten, börjar stampa och vrålskälla. Då hör Anki och Reidar björnen, som de bara kan skymta bakom stenen, den brummar, morrar och frustar. Yerry står kvar och talar om för björnen vad han tycker. Anki och Rediar backar, kallar in Yerry, som kommer snällt och så tar de sig därifrån. Jag säger bara huvva!  Och vilken modig göte! Jag frågade anki vad Masse gjorde - "ingenting", sa Anki, "han bara stod där".

Förstod också efter samtal i dag att min lilla idé om hur man kan planera och genomföra aktiviteter för SKV:s medlemmar runt om i landet, så att de kan bli fler (aktiviteter) och kanske mer välbesökta - har slagit rot hos SKV:s styrelse - kul! Gäller inte utställningar och dylikt, utan andra, lite enklare saker.




 






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards