Alla inlägg den 5 september 2009

Av Britta Hammarström - 5 september 2009 21:06

Sov rätt länge.

Utsläpp och matning av vänner strax före 06, sedan återgick jag omedelbart till sängen och vi sov till 08 45.

Lite ärenden i centrum, en rastning i skogen och så - mot klubben!

Pantertanterna jobbade på i dag med :0)

Åkte med Marianne till hennes gulliga marklägenhet i Stenhamra. Förhoppningen var att jag skulle kunna komma underfund med varför hon inte kan kommentera i min blogg, som hon kunnat förut.

Men inte då! Vi joxade fram och tillbaka och försökte hitta vilken av de triljoner små rutor som blivit ändrad - men tji!

Här får någon mer datakunnig riva sitt hår.

Misstänker för övrigt  Marianne kommer att leva lycklig utan att kunna kommentera i min blogg :0)


Hemma försökte jag åter starta den förgrömmade gräsklipparen, brorsan var borta och kunde inte hjälpa mig.

Gick till min snälle granne Ulf och frågade om han kunde bistå - jo visst, fick omedelbums låna hans gräsklippare som startade momentant.

Klippte min "appellplan" - tiddelipom så bra det kändes, den hade hunnit bli tämligen frodig.

Återlämnade klipparen och gav grannarna lite rödbetor från min odlingslåda.

Vilka jättebetor jag har fått!


Tog också upp det sista potatisståndet - kolla vilken jättepotät som kom upp! De andra var stora, men mer normala. Och rödbetan - en gigant!

Man skall väl jämföra med tändsticksask, men de jag har är stora så det säger inte så mycket :0)

Det gör förresten inte bilden heller egentligen.......


En sista sväng med vännerna före middagen - gick den lilla allén som binder samman Västhusvägen med grusvägen som leder ner till sjön. Insåg att här måste något göras!

När snön kommer blir vägen "ogåbar" d v s grenarna kommer att tyngas ner så mycket att man inte kommer att kunna ta sig fram - träden har vuxit på sig kolossalt. En punkt att ta upp på Villaägarföreningens styrelsemöte på onsdag.



Ja kära nån´- man håller verkligen på med "stora och allvarliga saker" - jättepotäter och villaägarförening........:0)


Gillade "Brokeback Mountain" - oerhört vackert fotograferad, gripande och tragisk historia - än mer tragisk när man vet att Heath Andrew Ledger, som spelade Ennis Del Mar, avled  några år efter att filmen gjordes, bara 28 år gammal, efterlämnande en liten dotter.






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards