Alla inlägg den 4 september 2009

Av Britta Hammarström - 4 september 2009 20:27

Har blivit en del gjort i dag.

På förmiddagen datajobb och promenad i Jungfrusundsskogen.

Bitte och Hippie fick "tokryck" och jakten böljade fram och åter mellan träden.

Bitte började leken med att "utmana" Hippie - B. gör då sin "imitation av border collie", d v s hon hukar, nosen nästan nere vid marken, hon "eye-ar" Hippie intensivt, står blick stilla med en framtass lyft och bara väntar. Hippie står lika stilla hon, fixerar Bitte - och så plötsligt - gör någon av dem "hemligt tecken" och så är leken igång.

Bitte jagar Hippie, Hippie jagar Bitte - kuuuul!

Ingen kamera, hade bara telefonen och försökte ta en bild av Bitte "impersonating  a BC" men det blev bara så här....

...hann liksom inte med....


Det här kortet tog jag bara för att det är så fin skog.


Stina gick med matte hon...

Efter promenaden kurs mot klubben där "pantertanterna" samlats för "serious training".

Vi är alla anmälda till diverse tävlingar, nu tränas det...


Hemma igen fixade jag vännernas mat, så blev det ett gapande vid altandörren - men inte "vaktgap" utan "gladgap". Skottkärran stod full med jord på gräsmattan, påsar med cement stod bredvid - vad är nu detta?

Jo, min trädgårdstomte Andrei och Igor, som fortfarande jobbar åt Andrei var där och fixade min ena grind.

Hundarna dansade som dervischer runt killarna och dom hälsade på dem, lugnt och vänligt som vanligt.


Nu skall betongen brinna och så skall jord och ett par plattor  läggas på, sedan är min tredje grind stadigt förankrad för evärdeliga tider :0)


Rensade svamp....förlåt......

Gick och lade mig på sängen en halvtimme - sov!

Dammsög - konstaterade att vi befinner oss i en "fällningsfri period", knappt ett hundhår på golven! Bara att njuta så länge det varar.


Käkat middag, fixat lite vd datorn och nu skall jag gå ner och titta på "Brokeback Mountain" - äntligen får jag se den filmen !






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards