Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Inspirerad...

Av Britta Hammarström - 29 juli 2009 14:00

..av den fina "Mikkel-filmen" provade vi lite nya grejor på baksidan.

På klubben drar vi en repa på agilitybanan ibland, vilket vännerna alltid uppskattar - i skogen har det hoppats upp på stenar och ikullfallna trädstammar sedan valpben.

Men i trädgården har det inte blivit så mycket balansövningar - dags att prova :0)

Testade "hoppa i skottkärra" först.


"Ok - nu står jag här".....


" Sitta i den - kan jag väl - och vitsen är...???"


"Hit me´godiset"!!


 Det gick ju bra. Jag tillverkade sedan en enkel "gungbräda" - bara en låg en - men de måste ändå väga ner den.


Först Bitte - Stina kollar konstruktionen med stort intresse


Så Stina  - mer konstruktionskontroll :0)


..och så Hippie


Till sist - liten övning i att stå på plastlåda

Stina först ut - klarar det galant

Likaså Bitte...


Jag var fullt nöjd med att Hippie ställde framtassarna på lådan

 -

Absolut inga avancerade övningar - men både vännerna och jag tyckte att det var kul - och vad gör man inte för gott godis :0)


 
 
Cissi

Cissi

29 juli 2009 22:13

Kul grej! Duktiga tjejer du har :-)
Gillar framför allt kortet på Stina, vippbrädan och "kontrollanterna" ;-)

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Britta

30 juli 2009 21:38

Jo - det gäller att ha koll på ALLT!
När jag gör sådana här övningar med vännerna, brukar jag ha alla med, det funkar, även om jag ibland måste flytta lite på de två som inte för ögonblicket "är i elden".
När vi tränar lydnadsmoment blir det en och en - då blir det för störande att ha de andra två nära - inte rättvist mot den som skall jobba, här krävs ju lite mer "närvaro" och mer inriktning på "du och jag kompis" :0)

 
Anja G

Anja G

10 augusti 2009 00:16

Haha, vad jag känner igen Hippies min i skottkärran.... "Alltså... hur tänkte du här matte?" De är för sköna dina flickor!

http://collievaenner.blogspot.com

 
Ingen bild

Britta

10 augusti 2009 10:36

Hej Anja!
Ja livet vore bra trist utan mina flickor :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards