Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Britta Hammarström - 5 juli 2009 16:47

08.30 åkte Bettan, Mia och jag iväg mot Sjulnäs, med 4 colliesar och ett supporterteam bestående av två västgötar.

Ronny och Olle hade städkommendering (vilket dom gladeligen valde framför en utställning till :0).

Kvar hos dom var Siri och Örnie riesen, Tilda collie och gammelgöten Acke.

När de städat stugan åkte de mot  ön Mehällan, fiskade upp Russin från kattpanget i Umeå på vägen. Allt hade gått bra med den snart 17-årige gentlemannen.


Kändes som betydligt färre utställare i dag i Sjulnäs.

Vi kom i god tid, för att verkligen kunna titta på colliesarna, framför allt hanhundarna.

En mycket fin trefärgad hanhund blev bästa hane, i min smak mycket "mer collie" än gårdagens bäste hane.


Mia visade sin Fornborgens Iris i juniorklass och i dag fick Iris en 1:a och kom 4:a bland juniortikarna - fint!


Men Iris och Issi - så här kan man inte hålla på, när man skall in i ringen och vara fin colliefröken!!!

Bettan och Gamma, jag och Hippie gick i öppen klass. Hippie fick även i dag en tvåa - med mycket god kritik igen. Domaren uttryckte hennes brist på päls mycket artigt "har utmärkt täckhårskvalitet,men pälsen är för dagen inte i bästa utställningsskick" - det kan man nog lugnt säga :0)


Dagens tjoho stod Bettan och Gamma för, Gamma fick 1:a med CK och kom 5:a av 15 öppenklasstikar. Hängde med till sista uttagningsomgången i bästa tik (12 st CK-tikar) men blev inte placerad - himla bra ändå tyckte vi ;)


BIR blev en underbart vacker blue merle tik med fantastiskt gångverk.

Både BIR och BIM i dag känns för mig som "riktiga collies" - rejäla hundar, inte så korta, med "lagom" päls, inte dessa enorma pälsmassor som gör att man så att säga "inte ser hunden" och båda med härliga rörelser - personligt tyckande!


Så var det dags att "bara packa ihop och draga vidare".

Efter en fika på utställningsplatsen åkte Bettan och Mia mot Mehällan och jag åkte tillbaka till campingen och min stuga.

Vännerna har fått mat, jag har organiserat packningen, fått in det mesta i bilen - mer packning hem än hit ;)

Dels har jag vunnit hundkäk, dels lyckats vinna prylar på lotteri - en väska ed en massa godis i, en mattermos, en långärmad tröja och ett Slazenger sports kit, med hjärtfrekvensmätare, tidtagarur, jättefiffig vattenflaska och handduk (herreminje, skalljag behöva börja springa nu också...:0)


Resten av kvällen blir lugn, i morgon går färden mot Sundsvall och Fläsians camping - efter stugstädning och promenad.

Så här ser det ut i min säng just nu


Var god stör ej!


Önskas ett mycket gott skratt?

Titta då på Lena, Ymer och Gustens blogg, länken finns bland mina länkar - filmen hon gjort med ymer och luftmadrassen till Robban Brobergs låt om hur det var när det skulle sovas hos Annabel - sanslöst rolig!






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards