Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Britta Hammarström - 12 juli 2009 18:45

Kom hem med 12 45-färjan från Slagsta.

Efter en natts god sömn - eller kanske med medvetslöshet ;) i Gränna, blev det sedvanligt schema - rasta hundar, packa ihop, städa stuga - dra!


Det har varit två verkligt trevliga,roliga och  innehållsrika resor - både norr- och söderut - fina minnen!

Men nu är det härligt att vara hemma igen.

Packade upp, matade tvättmskinen, tog tidningarna och en kopp kaffe och satte mig på baksidan och njöööt!


Det allra första jag gjorde när jag kom vad var det? Jo - jag öppnade dörren till trädgården och klev snabbt ut och rev åt mig en näve smultron - lär väl vara de enda jag får :0)

Efter mig kom två egyptiska gräshoppor - förklädda till västgötar - och rakade rent, vartenda bär med tillstymmelse till röd färg slukades - väl bekomme småfolk - ni får mumsa smultron ;)


Hippie kan ta ett och annat, men mer för sällskaps skull tror jag.

Hon gick runt och gottade sig - låg en stund på en favve-plats, flyttade sig till nästa - man hörde nästan hur det kom ett gnolande:

"tiddelipom och piddelidej, att ligga i trädgårn´är min bästa grej"

från henne.


Nu har vi varit en tur till skogs - men ingen kantarellplockning - fel skog ;)Det spar vi till i morgon.


Hallands Kennelklubb hade verkligen ett mycket fint prisbord - ibland är det riktiga "bra-å-ha-grejor" som CK- och HP-priser på utställningar - ibland undrar man om det är en vindsröjning som ligger på bordet ;)


De här två grejorna valde jag för Bitte och Stinas CK:n - en ställning med 4 muggar i rostfritt stål och 4 grillbestick, också i rostfritt stål - kalasbra tyckte jag.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards