Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Britta Hammarström - 4 juli 2009 23:11

Trevlig bankett med trivsam stämning och god mat. Till kaffet dessa fantastiska tårtor!



Av srtighet mot de engelska domarna vajar även  Union  Jack över Collie-SM:s officiella utställning, i mitten collie-klubbens flagga och så blå-gul förståss.



 Kolla flickornas superfina canvashage - gott om plats för alla tre.




Och här de tre akl spår-vinnarna - Bettan får en redig puss av Gamma


Och här - appellklass-mästaren


Hej hå, hej hå, till sängs vi nu skall gå - g´natt!


Av Britta Hammarström - 4 juli 2009 17:46


Från oss alla, till er alla - tack  för vänliga kommentarer och "grattisar" !

Skall bli jättetrevligt att komma ner till "södern" Annethe - hoppas bara att jag orkar hålla mig vaken under utställningen :0)


+ 13 grader, hård vind och lite duggregn emellanåt - huvva så vi har fröse´;)

Den arma domaren var barfota i sandaler, liten kort jacka och piratbrallor  -

stelfrusen var bara förnamnet.

Risk för njurbäckeninflammation, skulle jag vilja säga.


Oj, nu hade jag för bråttom - det var ju västgötarna först. Men det kan vi förbigå med tystnad ;)

Bitte fick inte ett sk-t och Stina blev för första gången utan CK.

Jag tar´t med jämnmod......

Åkte snabbt tillbaka till Piteå BK, där långhåren skulle börja, korthåren gick först.

Lång dag blev det, många hundar var det, tvåorna voro i mångfald,alla "våra" fick tvåor, utom Bettans Gamma som fick en etta.

Vi var inte så förvånade - alla utom Gamma var, precis som det stod i kritiken "completely out of coat", i övrigt fick de bra kritik.

Fråga mig inte vilka som blev BIR och BIM, jag har en svag aning, men namnen kommer säkert snart på t ex collieforum.

Hannen blev BIR, en pampig pojke och BIM-tiken var den jättefin dam och verkade så himla trevlig.

I övrigt var väl inte domarens val riktigt överensstämmande med min uppfattning om hur en collie skall se ut - men vem är jag att ha en åsikt i detta fall ?? :0)

Som absolut  fördel kan sägas att domaren var mycket vänlig och behaglig, både mot utställare och hundar.


Så inga highlights precis - men här hängs inga läppar för det ;)

Alla "våra" hundar har skött sig exemplariskt i ringen - och fått kredit för det i kritiken.

Min personliga åsikt är att - utställning är skoj, men lydnad- och bruksmeriter smäller högre för mig - oavsett ras - sån´är jag och ränderna går inte ur :0)


Vojne, vojne dagen är inte slut än - nu väntar bankett på Piteå BK - inomhus gud ske pris!

Men sent blir det inte - i morgon bitti är det "rise and shine" igen - då är det SKK-utställningen och collie som gäller. Bara 4 vovvar ställer vi ut i morgon och resultatet blir nog inte stort annorlunda än i dag.

Sedan är det klartttttt!


I morgon kväll skall jag bara lösa korsord och kvillra med tårna, plocka ihop och packa, ta det lugnt på måndag morgon, städa och i lagom takt börja dra mig hemöver.









Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards