Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Britta Hammarström - 6 juli 2009 20:46

...hamnade vi på.

Jag brukar alltid ringa den camping jag tänker landa hos i kvällningen, för att kolla bokningen -ringer tidigt.

Den här gången var det tur att jag gjorde det - gubbrackarn´hade bokat in mig i morgon natt.

Han var lite vimsig när jag ringde och bokade, jag upprepade datumet säkert fem gånger - men det blev likföbannat fel.

Jaha, ingen stuga och fullbokat...

Fick numret till Bergasjöns camping söder om Sundsvall och si! dom hade en stuga.

Jättefin välskött havscamping med härlig lång sandstrand.


Vi har stannat många gånger under dagens 50 mil och när jag plockat in i stugan tog jag vännerna och gick utanför campingen, till ett stort skogsområde och där blev det jätterejs :0)


Lyssnar på talbok i bilen "kommissarie Winter", funderar samtidigt över de gångna dagarna - så trevligt det har varit:0)

Tänkte bl a på lotteriet - där blev det lite "Pistvakt-varning" ;). Ronny vann en keps, det satt en liten läderflärp baktill. Alla runt omkring oo-ade och aa-ade -  "har du vunni´en såååån´dääär´", "vilken tur du har".

Ronny var lite undrande - vanlig keps med en läderflärp......vad är så  märkvärdigt med den?

R. tittade lite närmare på kepsen - det stod Yamaha på den - inuti flärpen skulle skoternyckeln förvaras :0)

Då tyckte jag att jag såg bjärven stryka förbi i skogskanten....


Vi gjorde ett av stoppen vid Höga Kusten-bron, varje gång jag åker över den njuter jag - den är så vacker!!!








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards