Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Britta Hammarström - 18 juli 2009 20:20

...d v s i mandroms knopp. Fortfarande lite gungigt, mest på morgonen, avtar under dagen, men jag får inte joddla runt med huvudet för mycket.

Gräsligt irriterande.....

Nåja, bara söndagen kvar, sedan får min snälla husläkare lägga sina vårdande händer på mig.


Fick det här kortet i mobilen på förmiddagen - Oxbergets Kajsa Kavat/Hilma, BIR-valp på utställning i Finland( vet faktiskt inte var) - grattis Hilma, Krista och Pete!

Hilmas fina kritik:

Good head. Correct eye shape, good ear set. Correct shoulder placement. Good overall conformation. Good tail set. Strong rear.Moved well. Coat in good condition.


Till Kungsberga och Jannes 39-årsfirande. Härligt väder - födelsedagsfikat intogs ute under skuggande träd.

Sam anlade moteld när farmor plåtade ;)


Så här skall en sommar-födelsedagstårta se ut!


Långt födelsedagsbarn (1.95) jagas av liten son


I dag har det varit slappardag på hundfronten, promenad på förmiddagen och motion "American style" när det blev lite svalare - bollkastning utanför tomten ;) Något vi gör bara på ett ställe och ganska sällan - vännerna tycker att det är störtkul, men som daglig motion,nääääää.....


Här försöker Hippie intressera småfolket för lek .

 "Kolla! Kolla min orm, kom och ha dragkamp med mig"!


" Sorry mate, vi är lite upptagna, kommer sen´"


Nu väntar kommissarie Morse..

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards