Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Britta Hammarström - 7 juli 2009 19:28

Här var allt lugnt.

Snälla grannar har vattnat mina uteblomster, Janne och Pernilla har tittat till huset och skvätt på inneditona.

Färden från Sundsvall gick galant - inga problem. Stannade ett par gånger, bl a på favoritstället Tönnebro, där kan man antingen gå skogspromenad eller gå utmed stranden (där det inte är badstrand)  med vännerna.

Har packat ur bilen, satt tvättmaskinen i arbete, tagit en tur i Jungfrusundsskogen - vovvarna njöt av att vara i sin hemmaskog och få fara runt och sträcka på benen.

Och se vad jag hittade:0) Mums...

Med den värme som varit och nu regn - vojne, det blir många kantisar


Tog en bild på Höga Kusten-bron, jag vet att jag haft bild på den för länge sedan - men visst är den vacker!


Fick en märklig kommentar i bloggen, från en (givetvis) anonym avsändare, som kallar sig "irriterad".

Är - vad jag kan förstå - ett svar på min kommentar angående min "skrivklåda" och min brist på önskan att örfila upp i stort sett alla och envar - något som förekommer i gudvet hur många bloggar.


Så här lyder kommentaren:

Det är väl bra med sanningar? Bara för att dessa inte alltid är bekväma för alla så har de inte desto mer värde.

Hmmm - jag TROR att du menar - "så har de inte desto mindre värde".


Och så säger vissa med Bror Duktigkomplex att utställningar är bara larv, bara bruks och lydnad räknas, men ställer ut ändå hunden 70 (!) gånger. Och sen när det inte går så bra - det var

minsann första gången som det inte blev CK...


Jajamensan! - jag ställer ut - rätt frekvent - och tävlar bruks och lydnad - rätt frekvent, dock inte lika ofta som jag ställer ut, det krävs f-n så mycket mer jobb för att lyckas i lydnad och bruks än att springa-i-ring - där har uppfödaren gjort grovjobbet!


Och - lilla vän, vem du nu är - så här sa jag om utställning contra lydnad och brukstävlande:




"Så inga highlights precis - men här hängs inga läppar för det ;)

Alla "våra" hundar har skött sig exemplariskt i ringen - och fått kredit för det i kritiken.

Min personliga åsikt är att - utställning är skoj, men lydnad- och bruksmeriter smäller högre för mig - oavsett ras - sån´är jag och ränderna går inte ur :0)"


Inte ett ord om att utställningar "är bara larv"


 Det är nog mest fantasier och definitivt inga sanningar.

av Irriterad den 7 juli 2009 kl 10:11


Hmmm - det där förstår jag inte alls - du är välkommen att utveckla dina synpunkter på min blogg - förutsatt att du inte skriver anonymt - alternativt e-mailar mig.

Kan bara i övrigt ge dig ett gott råd - gör som jag - läs inte de bloggar du inte gillar - man mår så himla bra av det :0)


Den här kommentaren ville jag gärna "dissekera" - men übrigens - anonyma kommentarer raderas omedelbums - här skall hållas en snygg och anständig ton!


Nu skall jag gå och byta på tvättmaskinen, göra en god (sen) middag med bl a smörstekta kantareller ;)

Och så avnjuta "Morden i Midsumer".







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards