Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Britta Hammarström - 28 juli 2009 21:36

Sökträning på förmiddagen - gick bra, men konstigt väder - kvavt, kladdigt, skvättar med regn.

Efter fikat tog jag vännerna och gick en promenad, tränade sedan markeringsövningar med Bitte, på mig själv.

Hon var riktigt duktig, börjar komma till skall snabbt och håller i skallet.

Det är också bättre att jag korrigerar henne när hon försöker "ta närkontakt", än att figuranterna gör det.


Kl 18 var jag och kompisarna Birgitta och Marianne bjudna på middag till Bettan och Olle på Helgö. Jättegod middag - ungsstekt röding med tillbehör.

Kaffe och glass med färska bär på deras mysiga veranda. Jag tröttnar aldrig på utsikten (inte dom heller :0).


Tänkte för en gångs skull försöka få några bilder på "svartnäsorna" Siri och Örnie. Tar man bilder på dom inomhus så blir det liksom bara svart, med lite ljusare bakgrund blir det bättre.

Och vad gör dom då ? :0)


"Vill ej vara med på bild"


Till slut lyckades jag dock få en bild på två riesensnuffsel-nyllen ;)


I morgon bitti skall bilen till bildoktorn. Drar snett på vänster framhjul, syns att däcket slits, inte mycket men tillräckligt för att det skall åtgärdas.

4-hjulsmätning gjordes i december -08, full service och byte av spindelleder i slutet av april i  år och jag har inte varit på någon trottoarkant - lite svårt med vänster framhjul dessutom :0)

Vi får se vad herr bildoktor säger - förmodligen - "kostar en del"!!




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards