Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Britta Hammarström - 13 juli 2009 20:37

...brukar Olle säga (Olle i Pistvakt) om aftonen.


Tack för vänliga tillrop om Tvååker-dagen !


Vi har haft en skön dag, flickorna och jag.

Efter  en - för min lätt ledbrutna lekamen - helande natt, på min oskattbara Tempur-madrass, vaknade jag - i skick "nästan-som-ny".

Åt frukost på baksidan, frossande i morgontidningar och korsord.


Promenad och lite ärenden.

Mer tidningsläsande......

Klippte gräsmattan på baksidan - betydligt lättare den här gången.

Det var varmt!

Vännerna och jag tog en siesta på sängen - jag somnade omedelbums och sov i 45 minuter!


Åkte och löste ut Hippies lydnadsprovs-diplom, nu måste jag bara hitta en ram - går inte att uppbringa å Ekerö, så det blir färd till någon handlingsmetropol senare i veckan.

Vi åkte sedan till skogs, gick där och strosade ett bra tag - vovvarna mumsade blåbär, jagade varandra, mumsade blåbär, jag hittade kantareller , Hippie envisades med att komma och visa alla sk-tsnygga pinnar som hon hittade ;)


Mer slappande im garten,rensning av K Kantarell med familj,  middag och nu skall jag se om jag hittar något sevärt på dumburken - annars blir det nytt möte med min kära Tempur och läsande av bok.


I morgon är det sökträning - sedan lite trädgårdsjobb - men inte mycket.....

Onsdag blir det lydnadsträning för Bitte på klubben - får räcka för den dagen...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards