Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Britta Hammarström - 30 juli 2009 18:17

När snickers var klara med mitt garage såg rabatten vid garageväggen ut som ett väl stampat jordgolv.

Av smultronplantorna syntes några ynkliga strån och av fyra rosplantor stack en förskrämd pinne upp.

Jag suckade och förväntade mig total ny anläggning av rabatt.

Luckrade ändå upp jorden, vattnade ordentligt och slängde på lite gödning - och väntade ett tag.

Si på rackarn - där kröp det fram både smultronblad och så småningom kunde man även se var rosorna fanns - i början kom det små pyttekvistar med blad, men rätt snart tog det hela fart och i dag ser rabatten ut så här.

Naturen är stark!

Mot garageväggen är två vinrankor planterade. Jag fick lov att sätta ett nät framför dem - en viss långnäst dam drog nämligen först upp de blompinnar som stöttade de nysatta plantorna  - sedan tyckte hon att man kunde väl tukta plantorna lite, redan från början....

Nu får de vara ifred.

Dagen har gått i ett huj. Marianne och jag avreste med 10 00-färjan och stack till Södertälje BK, där vi tränade ordentligt. Vi tävlar båda två där på söndag.

Hemma vid 13-30-tiden. Då var det dags att åka till Helgö för fika med Bettan, Olle och colliekompisarna Anneli och Britt-Marie, som är där på några dagars semesterbesök, medförande 9-årige collieherren Ior.

I morgon tar vi fika hos mig :0)


Nu e´de´kväller...




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards