Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Kotte-år?

Av Britta Hammarström - 20 juli 2009 15:53

Kära nån´- säger Nalle Puh när det händer något ;)

Gick i skogen ovanför klubbstugan med vännerna - plötsligt ställer sig Bitte och Hippie vid en stor sten och stormglor neråt, Bitte stampar till och säger "bjäff" och båda backar ett steg.

"Iiiiiik en orm" tänker mandrom och ropar snabbt tillbaka flickorna. Kopplar alla tre och går försiktigt fram för att se vad det var, hundarna bakom, jag före....

Och det här är vad jag såg - liten gullevän ;)


 


Har inte sett en igelkott på flera år - och nu två stycken på bara några veckor. Jag har gått i "klubbstugeskogen" sedan 1980 och aldrig tillförne sett någon där. Hoppas du får vara ifred lilla vän. Skönt att man har hundar som inte bara blint rusar på och skall ta utan kollar läget lite och har lite självbevarelsedrift ;) (och tänk - ändå har de gjort MH och hängt i trasor...:0)



 
 
Ingen bild

McLaren

21 juli 2009 09:36

Hej
Visst är det skönt att höra att yrseln beror på kristall sjukan, jag förstår också att doktorn tycker du ska ta det lite lugnt. Jag blir alldeles slut bara jag läser om dina resor hit och dit. MEN när jag hade yrselsjukan gick jag till min kiropraktor för jag trodde det var någon halskota som satt fel och orsakade yrseln och då la han mig på rygg tog ett stadigt tag i hela mig och pang så kom yrseln med högsta hastighet och jag trodde jag skulle gå upp i atomer när han höll fast mig så en lång stund och allt bara snurrade. Fick faktiskt panik men kristallerna kom på plats och yrseln försvann... Fast jag gör aldrig om det.

Tänkte också föreslå en ny utflykt har mailat Bettan, Marianne o Mia om att jag tänker åka till Västerås och tävla lydnad den 16 augusti dom har tävling både förmiddag och eftermiddag så man kan välja. Vore kul om vi var ett gäng som åkte dit. Ja Ja jag vet att jag sa att jag aldrig mer ska tävla men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig - fick ju en 8 på fria följet då vi tävlade i Västerås i söndags och vips var allt tråkigt bortglömt. Dessutom så fick min vackra hund ett 1:a pris i Öppen klass och blev 5:a hette visst något med reserv. Det var Mia som visade så hon fick ett stort tack för att hon visade min hund så bra. Kan väl tacka Ronny lite också eftersom han följde med och låg och vilade i deras tält under dagen.

 
Ingen bild

Britta

21 juli 2009 10:25

Hej Eva!
Vilket upplyftande inlägg - tack!
Jo, min dr Thomas talade också om den sortens manipulation som du genomled - men jag tror jag hoppar det så länge :0)
En kiropraktor gjorde samma sak med mig när jag hade gräslig nackspärr - var helt övertygad om att han slet loss huvudet från halsen ;) men man överlevde ju - och nackspärren släppte.

GRATTIS till framgångar - både på lydnad och utställning - just det, man kan ändra sig :0)
Jag ställer ut ett knippe götar i Nyköping den 15/8, tror inte att jag åker till Västerås och tävlar dagen efter - tyvärr! Hade varit väldigt roligt annars. Men vi kan säkert hitta fler tävlingar att åka tillsammans på - huka er - här kommer "collietanterna" :0)

 
Ingen bild

Britta

21 juli 2009 10:28

Hehehe...."Ronny låg och vilade".....
Med Tilda som huvudkudde antagligen ....:0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards