Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Britta Hammarström - 25 juni 2008 17:13

Åkte till Jungfrusundsskogen med flickorna. Där jag brukar parkera har man för det första vräkt ut högar med fyllningsjord, eller ja.. sån´t som man kör bort när man skall bygga.I dag låg där också två stora bensindunkar, ca 15 meter prima trädgårdsslang, två helt nya, stora resväskor med hjul och ett komplett partytält från Jula, plus lite annat som bara var skräp.Verkade källarstädning.Resväskorna hade man skurit snitt i, både fram och bak - helt sprillans nya väskor, såg helt oanvända ut -nu var de bara oanvändbara....Bensindunkarna verkade ha använts, men verkde också rätt nya - där hade man slängt bort locken - gick inte att använda dem heller.Tältet verkar inte använt - ett 3 x 6 meters vitt partajtält, visserligen utan väggar men i övrigt hur bra som helst, med pinnar och hörnor och hela billevitten.Mandrom tllgrep tältet - erkännes utan omsvep :0)Det kommer att vara utmärkt att ha på circuitutställningen för collie - de har samlat ihop över 500 (!) priser och det kommer inte att räcka med ett prisbord i ett utsätllningstält - detta var manna från himlen.Tog också en bit av gummislangen - man skär i lagom bitar, störtbra som kampleksak.Nu blir man väl satt på cellen.......I övrigt har det fixats här hemma, tvättat gångmatta ute i trädgården m m.Nu skall jag ut och gå lite bärsärk med trimmern (som till min förvåning har skött sig riktigt bra).Visst katten - det har jag glömt! Coopen har ringt att bensintrimmern är "lagad" - bara att åka 8 mil och hämta den då....:(Faktum är att jag kommer att begära ersättning för mina tillsammans 16 mil.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards