Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Britta Hammarström - 3 juni 2008 21:25

..dagarna bara rasar förbi, fullmatade.

Det höll sig lite lugnt någon vecka men nu är det Pelle i botten igen.

Medges dock att väldigt mycket tid går åt till hundträning just nu - ovanligt mycket!

Två lydnadstävlingar inbokade för Bitte, appellklasslydnaden tränas stadigt med Hippie, likaså appellsöket. Dessutom håller jag igång utställningsträningen med alla tre. Stina har nu insett att hon inte skall ha valpar, klivit ur ostkupan och "är som folk" igen - alltså kan hon också aktiveras mer.


I går kväll var det näst sista gången på anatomikursen, på måndag skall vi ha med alla hundar, köra utställning, d v s gå, spring och ställa upp hundarna så att vi kan se olika hundars rörelser och vad som är rätt och fel enligt standard.Bra träning på klubben i dag.


Joxade runt en del hemma, ordentlig skogspromenad med vännerna (inga barn i dag), pysslade lite med SM-katalogen för Collie-SM - måste ägna helgen åt MBK:s tidning.

Drog en repa till Rusta och köpte bl a en ny matta (billig! Sisal) till mitt sovrum - ovanligt puckat att köpa en ljus matta, när man har tre tikar i huset :0)

Den gamla mattan, där man tydligt ser var jag tagit bort fläckar, får nu bli delad i två delar och tjänstgöra som underlag under buren bak i bilen - utmärkt isolering.

Hittade billiga överkast, maskintvättbara , nu har jag två ombyten till soffan - och i samma färg! Förut har jag haft olika plädar och det ser lite jönsigt ut.


Hoppade in på Ängby camping på vägen hem och kollade upp att allt var ok med Jacquie och Chris´stugbokning till WDS och det var det.

Tittade på stugorna och de såg fräscha ut, det bodde folk i dem så jag kunde inte gå in - men de är väl som de flesta stugor brukar vara, våningssängar och ett litet kök, bord och stolar.


I morgon blir det sökträning på förmiddagen och sedan skall jag jobba!!!!! på eftermiddagen - det var riktigt länge sedan nu, skall bli kul.

I morgon bitt måste jag ha järnkoll på Hippie, räven travar förbi varje morgon, precis när jag brukar släppa ut dem för tidig morgontoalett - Hippie bara vrålar rakt ut så fort hon ser räven eller bara känner lukten av den och götarna är inte sena att hänga på. Går inte an klockan fem på morgonen - ajabaja!



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards