Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Britta Hammarström - 23 juni 2008 21:05

Jiihaa!

Äntligen är Collieklubbens SM-katalog färdig, gjord till pdf-fil och skickad till tryckaren - pust...

Det var ett himla plockjobb innan den blev klar.Vi satt och korrekturläste den här i afton, jag, Bettan och Mia.

Ok! 28 sidor, klappat och klart, pdf-filen gjord och skulle just mailas iväg.


Då ser Bettan konstig ut och säger "ähum, var det inte någon statistik som skulle med"........


Mia ringer maken, som snällt mailar över statistikmaterialet. Jag suckade tungt,  skitkat..... katalogdjä..... alltså, katalogen var ändå inte klar.

Turligt nog var materialet på 4 sidor. Manussidorna  måste ju vara jämnt delbara med 4. Hade det varit fem sidor och inte möjligt att få in på fyra sidor, hade vi behövt fylla tre sidor till.

In med statistiken, pilla lite med marginaler etc och så ny pdf-fil och svisch iväg till trycket.


Collieträning i eftermiddags på klubben. Vid fikat efteråt undrar Bettan om "hon i blått där" (mandrom) kanske kunde tänka sig att visa en hund till på circuitutställningen för collie.

Ja, vad har man 66-årig morsor till? Jo, man utnyttjar de arma kräken till bristningsgränsen :0)


Så nu skall jag visa Hippie i juniorklass, Ester i öppen klass, Tilda i bruksklass och Gamma och Azlan i parklass - svälj!

Och jag springer inte som en gasell, men springa måste jag.


Träningen med Hippie i dag var väl si och så. Hon kan alla momenten riktigt bra, men är så loj och trög - skendräktig så det skriker om det - KUL!

Nu blir det nerdrag på matransonerna fram till WDS, dels för att få henne ur skendräktigheten men också för att hon behöver  inte ha mer hull,

snarare tvärtom - nej, hon är inte tjock, men det bör inte bli mer runt revbenen :0)

 I morgon blir det sökträning på förmiddagen - jag skall bara koncentrera på markeringar.


Dags för en balja thé.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards