Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Britta Hammarström - 8 juni 2008 18:57

Nä, nu är det för mycket - i dag är det så fruktansvärt kvavt och minst 30 grader.

Man längtar verkligen efter en rejäl urladdning - jag är så korkad att jag tycker om åskväder, men så bor jag inte långt ut på landet och behöver befara nedslag och brand. Gillar, men har en oerhörd respekt för Tors framfart, skulle aldrig ge mig ut på sjön eller ställa mig under ett ensamt träd t ex.


I dag träffades colliemaffian - d v s de hundar som kommer från Fornborgens kennel - vid Svartsjö slott. Bettan (som faktiskt klarar sig med en krycka) hade kallat in brorsan Janne. Janne är en mycket duktig fotograf och har en supersnabb digitalkamera.

Det ordnades, placerades och grejades - som tur var skedde det mesta i skuggan. När vi var klara hade Janne tagit 250 (!) bilder - någon borde rimligtvis bli ovanligt bra. Den skall i så fall in i en annons för Fornborgen.

Jag tog också några bilder med min, absolut inte så snabba, men rätt braiga kamera.

Skall han ligga ner? Nej, han kan sitta, men hon då, skall hon stå upp? Nej, hon kan ligga.....

Speedy, Exi, Hippie,Gamma,Fia, Azlan.


Skugga - härligt!



Och så ett kort vid drottning Kristinas lind.


Efter kollaferingen (kallade jag fotografering när jag var liten :0) åkte vi till klubben. Jag hade med mig en tvålitersbytta med glass, i kylväska med 4 kylklampar runt. Den hade hållit sig fint. Vi fikade och åt glass i skuggan - gott, gottigottgott :0)

Så vidtog utställningsträning - jooo, det är sant! Vi sprang faktiskt på parkeringen, inte så vansinnigt häftigt men gjorde ändå både springarunt-turer och ställde upp. Jag fick dessutom springa med Gamma och Azlan tillsammans, skall visa dem i parklass gubevars - och Bettan hade mage att stå där och vifta med kryckan och tyckte att jag kunde "öka farten lite".....:0)

Någon annan träning var det inte tal om - det här räckte fullt nog för både hundar och förare.


Nu har jag ägnat mig åt klubbtidningen ett tag, hoppas få den klar "till trycket" om ett par dagar, sedan är det SM-katalogen som skall fixas färdigt...




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards