Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Britta Hammarström - 17 juni 2008 20:54

Tack Agneta Forsgren (Aspenhill kennel), för att du så proffsigt och fint visade Stina i bästa tik i Vännäs.

 Man kan ju gubevars bara visa en hund i taget själv - Agneta tog hand om Stina och visade henne som  om de bott ihop i åratal .


Och allra ödmjukast tack igen för ännu fler "grattisar" till Stina och Bitte - så snälla ni är :0)


Som utlovat eller hotat (välj själva ;) kommer här lite bilder från vår resa. Det är så trivsamt att åka runt i Sverige och inte ha bråttom.

Det gör mig inte ett vitten att köra själv eller att vara ensam - förresten vem är ensam ?Tjejerna är ju med.

Efter varje resa kommer den gamla utslitna, men ack så sanna klyschan "vilket vackert land vi bor i", i mitt huvud.


Ibland stannar jag och bara tittar, njuter av utsikter, gamla hus, lite lustifikationer ibland...

Som t ex att man faktiskt passerar "Matvraket" i Älandsbro - det förekommer i TV-reklam om Sibylla korv och ligger alldeles intill E4:an.


Man kan svänga in på en skogsväg och gå med hundarna, rätt ut i skogen - dock ej för långt, mandrom har inte världens bästa lokalsinne :0) Även om jag övat upp det en del med åren och lärt mig ta riktmärken.

Bra och bekväma stugor hade vi, ingen TV men det kan man utmärkt leva utan - lite svårt var det dock i torsdags kväll, missade "Brottet", nu måste jag kolla reprisen i kväll - 23 30 visserligen, men jag har jobb tills dess med Collie-SM katalogen.


Utsikten från vår stuga på Fläsians camping i Sundsvall


Och från stugan ca 5 mil från Vännäs - inte helt fel den heller, även om man

inte riktigt kan förlika sig med "föryngringsytorna" - ser ut som om man skalperat naturen.


Här slappar alla vovvarna på Mehällan - så här skönt har dom det där - kan gå och komma precis som dom vill. Ön är bara 3-400 hundra meter lång och ca 200 meter bred, men det räcker bra. En storstuga och tre sovhus, varav ett syns bakom hundarna,  finns det.


Gamma och Hippie delar på en pinne.


 Höga Kustenbron är ett imponerande byggnadsverk - vacker tycker jag.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards