Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Britta Hammarström - 22 mars 2009 16:57

...blev väldigt bra.

Vi drog åstad från Järfälla som planerat och var i E-tuna strax före 09 00.

Ida klev kavat in bland alla hundar och människoben i "toto-hallen", morsade till höger och vänster, inte tillstymmelse till försiktighet eller förundran över plejset.

Vi bänkade oss vid vår ring, det var kallt !!! Vi hade ytterdörren rakt bakom oss, visserligen en bit bort, men den fladdrade ju hela tiden - här hölls ytterkläder på hela tiden utom när jag var inne i ringen.


Ida hittade en kompis strax intill oss, en 6-månaders irländsk setterflicka - dom hade väldigt trevligt ;)


Så blev det vår tur. Jag hade gått lite med ida innan och upplyst om var köttbullarna fanns .

Första halva varvet i ringen gick Ida med snoken i backen, mycket intressanta dofter där, men jag fick upp huvudet på henne och sedan travade hon så elegant runt, runt.

Inga problem på bordet, domaren fick plocka med henne och  titta på tänder, Ida bara log och pussade domaren.

Stå framför domarbordet var ju lite långtråkigt och hon satte sig ett par gånger, men jag var impad över att hon ändå kunde stå så pass länge som hon gjorde.


1:a med HP och BIR-valp, det var ju ingen större bedrift eftersom hon var ensam, men sedan blev hon BIG-2:a och där fanns det minsann konkurrens - jätteroligt!

Idas kritik:

Snart fem månader, en förtjusande liten tikvalp. Med ett vackert uttrycksfullt huvud. Bra hals och rygg. Väl ansatt svans , välvinklade  utmärkta ben. Bra tassar, bra pälskvalitet, går och står bra.

Trevligt presenterad. Utmärkt temperament.


Matte och jag packade ihop våra pryttlar, rastade Ida, gav henne mat  och så åkte vi hem. I sanningens namn ganska skönt att få göra det, både matte och jag var helt nöjda med resultatet.

Jag ville inte hålla på och trassla med någon uppställningsbild på Ida med rosetter,hon var nog ganska trött i sitt lilla huvud,  det fick bli en "flygbild" :0)


Lämnade av Ida och matte vid hemmet, drog hem själv, bytte kläder och plockade in vännerna i bilen (de var avlevererade hemma en timme innan jag kom hem) och åkte till klubben och colliegruppens träning.

Nu gör vi inte ett dugg mer i dag!







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards