Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Britta Hammarström - 11 mars 2009 16:16

 

 Stigen ut till golfbanan


Klubben ligger på gammal gårdsmark, här finns ett knippe gamla fruktträd, både äpple och päron + ett otal plommonträd. Alla fruktträden ger mycket frukt nästan varje år, trots total avsaknad av beskärning eller ans i någon form.

Plommonträden sprider sig och även de nya ger frukt. Ganska små, gula plommon, varma somrar blir de såå goda.

Här den största apeln


Alla vännerna njöt i snön


"Denna pinnen den skall vandra"...


"från den ena"...


"till den andra"...


"Jösses, måste vi se ordentliga ut nu"...

"Inte jag, inte jag", säger Bobby som är i en slyngelperiod :0)


Plog-Nisse hade ordentligt rensat hela stora parkeringen framför stugan - gick utmärkt att träna lydnad där. Som vanligt trivsamt lunchfika och följde budföring, men det tog vi nere på planerna.

Det är så mysigt detta med klubben. Man känner sig alltid välkommen, ingen tittar snett, man hjälps åt, man respekterar varandras träning på planerna.

I dag t ex behövde Madde  hjälp med störning under budföringen. Jag stod då som mottagare och Birgitta och Inger agerade "störning", d v s tävlingsfunktionärer.

En väldigt social och aktiv hund kan mycket väl få för sig att ta domare, skytt eller tävlingsledare som mottagare "ähh, hoppsan, vem skulle jag springa till, äsch, jag tar henne, hon ser kul ut"! Det gäller att inte bara träna med mottagare.

Jag fick samma störning med Hippie. En liten snegling åt Inger, men i övrigt gick hon jättefint - och vilken fart hon har!

Både I. och B. och jag är ju med i samma sökgrupp, då blir det extra bra träning, eftersom Hippie är van att springa till dem i skogen  och få köttbullar - men nu var mottagaren ännu mer intressant.


Tog så mina tre och drog till skogs en stund, Bitte "frös" - hon hörde något i skogen - visade sig vara B. som rastat sina polare på andra sidan skogen :0)


Fågelhund?


I kväll åker jag med vår ordf. Malou, till distriktets årsmöte på Nacka BK. Det är ett par år sedan jag var med på slikt möte, skall bli kul att träffa gamla hundkompisar igen.



Av Britta Hammarström - 11 mars 2009 08:50

...nu har det toksnöat i över ett dygn - Mr Bore verkar dock ha tappat flåset lite, för i dag småyr det bara lite.

Precis när så gott som all is smält bort på fält och stigar och man så smått börjat hoppas på att det skulle torka upp i markerna - VRÄK!

 


Dagens sökträning har fått omdirigeras från parkering på liten skogsväg å Lovö (där vi bara kört fast), till klubben.

Det blir promenix på golfbanan och träning av appellydnaden i stället.

Men först får jag ta mig ut och skotta - igen..



Har ni tittat på Dramatens nya blogg? http://blogg.dramaten.se/

Fick tipset av vännen Karin - lite roligt att få titta in på Dramaten från annan sida än scenen :0)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards