Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Britta Hammarström - 14 mars 2009 16:59

...blev det i dag, Ekebyhovs slott här på Ekerö. Ett vackert träslott med anor från 1670, där det nästan alltid pågår några slags aktiviteter(syftningsfel :0)inte 1670, utan på slottet).

En välskött park omgärdar slottet,där det bl a finns en genbank för äppelsorter, parken fortsätter i Sveriges nordligaste självföryngrande bokskog.

Ett måste varje vår är att gå i bokskogen precis när bokarnas löv börjar slå ut - vilket ljus!

I dag var jag alltså där och lyssnade på Andy Fite, en jazzgitarrist, sångare, entertainer. Jag kan ärligt säga att jag aldrig hört talas om honom tidigare. Det var min "låtsasbrorsa" Lasse som frågade om jag ville gå med - Lasse är själv en mycket duktig musiker och sångare och kände till den här killen.

Jo, Andy var en trevlig bekantskap.

Mycket skicklig gitarrist och sjöng egna, både roliga, lite filosofiska och ibland lite sorgsna låtar.

Det enda jag hade lite svårt för var scat-sången - jag klarar inte riktigt det, det blir ofta lite för mycket av det goda :0)


Nu är vännerna avtorkade efter senaste promenaden och jag skall ta itu med resterande papirer till villaägarföreningens årsmöte.

Har lovat att ställa upp som sekreterare ett år till (började 2004), men sedan får det vara bra.


Och så lite "tantgnäll":0)

En snabbis in på Coopen på väg hem från skogen. Jag skall fixa våfflor till collieträningsgänget på klubben i morgon och behövde bunkra lite.

I kassan står en gänglig yngling, kanske 17-18 år. Ser oerhört effektiv ut, jobbar med väldigt snabba rörelser. När jag lagt upp mina pryttlar på bandet hälsar han mig med ett högt och hurtigt "TJEEENARE"!!

Och nu kommer tantgnället....

Vad är det för fel på att säga "hej"? Jag är mycket snart 67 bast - känner mig inte särskilt mossig, men vill ändå inte bli åthojtad så. Händer det igen så får jag upplysa gossen om det - med risk att bli betraktad som "hemsk kärring":0)










Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards