Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Britta Hammarström - 18 mars 2009 15:58

Efter sökträningen och efterföljande lunchfika i solig skogsglänta tog jag ett extravarv i skogen innan vi for hem.

Både Hippie och Azlan fick gå en tävlingsmässig appellruta, 50x100m med två utlagda figuranter, där vi inte hade en susning om var de fanns.

Båda skötte sig bra och hade väl hamnat på ett snitt på 7,5.

Vihade en relativt okänd figurant med, mycket bra! Båda hundarna skallade fint på honom med.

Detaljer att jobba på är, lite mer ihåll på skallet, när figgen är dold, lite mer kontroll på stigen, även om den är godkänd så kan den bli bättre.

Transporten till stigen var bra, med både figurant gående före och en "domare" efter . 

Diverse plock här hemma, så tog jag en kopp kaffe och parkerade  mig på trappen på baksidan.

Vännerna låg på däcket i solen och jag satt där och bara njöt!

Efter en stund kom naturligtvis tankarna på vad som borde göras - det är aldrig någon brist på arbetsuppgifter :0)


Gick in i det som jag så tjusigt kallar "blomsterrummet" i garaget (är inte ett dugg tjusigt, bara ett litet utrymme med en pyttigt fönster, där jag har alla krukor och där jag ställer allt som förhoppningsvis skall övervintra.

Håller +5 grader där under vintern och det verkar vara lagom.

Nu har alla pelargoner fått fnatt, växer så det knakar - detta går inte an! Det blir bara långa tanor av det.

 Alltså tog jag sekatören och formligen skamklippte hela bunten - inte vet jag om det är rätt metod, men det brukar funka...


Nu får det vara så ett bra tag, växer de för fort igen, fram med sekatören ;)Det synes mig också som om bouganvillean har överlevt, så även olivträdet.

Olivträdet ja, har ingen aning om hur jag skall göra med det...

Skall det beskäras? Eller bara planteras om? Eller......

Här måste jag snoka runt på nätet och se om jag hittar info.


Oj, kom just på att jag måste ringa "min trädgårdsmästare" - fint skall det vara :0)

Nä, det är en dame som har ett litet trädgårdsskutt och som har hjälpt mig med att föryngra min oxbärshäck och tukta mina två aplar.

Dags att huta åt aplarna igen!


I morgon kväll är det årsmöte i villaägarföreningen, förra året kom 11 pers.....

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards