Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Britta Hammarström - 3 mars 2009 19:32

.....njae....man skuttar inte riktigt som en gasell, men gångstilen är definitivt mindre märklig.

Slänger i mig en Ipren ett par gånger/dygn, men det behövs nog inte i morgon. Är inte vän av att tuta i mig tabletter om det inte är absolut nödvändigt.

Kunde t o m träna med flickorna i dag - oh bliss!

Hippie verkar vara på väg ur sin melankoliska skedräktighetsperiod - pigg som en pelikan i dag. Vi tog ändå bara ett kort träningspass - Hippie gjorde faktiskt det allra mesta så himla bra att det inte fanns n¨ågon anledning att göra momenten mer än en gång.


Även Bitte visade sig på styva linan - rutan - lätt som en plätt, rakt in och perfekt placering i mitten, ve mig om jag hade dummat mig och gjort om det "bara för att det gick så bra" - något jag lärt mig att inte göra.

Gör hunden ett moment bra och så skall man envisas med att göra om det, som en slags försäkring om att det sitter - vad händer?

Jo, i 99 fall av 100 så blir det inte lika bra och då blir det i stället ett dåligt avslut för hunden alternativt en massa "omtagningar" av helt moment eller delar - inge´bra, tycker i alla fall jag.

Bra jobb - beröm och lek och så inget mer av det momentet förrän vid nästa träningstillfälle.

Stina fick göra "lattjolajbansprylar".

Det blev fika x 2 på klubben, eftersom det ramlade in lite fler personager, som ville ha sällskap.

En sväng i skogen och så hem.


Bjussade barnbarnen på hemkörd pizza i dag - det är inte ofta! Men väldigt populärt när det sker :0)

En hel plåt - en bit finns kvar, lagom för mig att dela med kompisen Birgitta i morgon efter söket.

Jag har kommit på hur jag skall fixa figurantandet i morgon, för att inte göra bort mig med den dumma nerven.

Man tager förståss med sig sin trädgårdspall!

En utmärkt historia, man kan sitta på den, man kan vända upp och ned på den och stå på knä i den(skumgummiskydd för knäna), benen på pallen fungerar då som stadiga handtag när man skall resa sig - kanon!!

I kväll skall jag titta på "the mentalist", en deckarserie på TV3 som jag fastnat lite för, så här kan man läsa om den:


"Hjälten i The Mentalist är oemotståndlige Patrick Jane (Simon Baker), ett före detta TV-medium som bytt bana efter att hans familj mördats brutalt. I dag jobbar han med att hjälpa CBI, California Bureau of Investigation, att lösa mordgåtor. Hans unika förmåga att genomskåda människor har visat sig ytterst värdefull trots att han ofta möts av skepticism. Många tror att han är synsk – eller låtsas vara det. Men sanningen är en annan. Det finns ingen som är synsk. Patrick är bara extremt duktig på att snappa upp små detaljer i människors beteende och omgivning. Detaljer som ingen annan lägger märke till. Och hans observationsförmåga har visat sig vara skrämmande träffsäker. "










Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards