Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Britta Hammarström - 21 mars 2009 17:44

Ordentlig promenad på förmiddagen.

Lunch.

Släppte ut vännerna i trädgården och gick själv utanför densamma och baxade upp min utmärkta eldningstunna på tre tegelstenar - ger bra drag.

Fick lite utlopp för mina pyromananlag - brände diverse skräp, d v s kvistar, grenar, torrt gräs och lite annat träkrafs som legat och väntat på min vårbrasa.

Det är en skön, primitiv känsla att tända en öppen eld - även om den är begränsad och mycket hanterbar i en tunna.

När allt var förvandlat till glödande aska, lade jag på locket  - väldigt bekvämt, man behöver då inte stå och passa. När askan svalnat vickar jag iväg tunnan ut på fältet och strör den där, bra gödning ;)



Vännerna övervakade naturligtvis eldningen noga, men höll sig borta från röken.

Och själv luktar jag blääähh!

Alla kläder får åka i tvättmaskinen.

Fortsatte min jobbardag med att tvätta bilen, tvätta golv och ta en promenad till med flickorna. Nu får det vara nog för i dag!

Har också stuvat in två stolar i bilen och plockat ihop vad jag skall ha med i morgon. Reveljen går kl 05 00, in i duschen, påklädning, frukost till vännerna och utsläpp im garten.

Frukost till mandrom och så promenad med vännerna. Förklara för dem att nu får de vara ensamma ett tag, för nu drar matte......

Bettan kommer och hämtar mina juveler och de får vara på Helgö tills jag kommer hem.


Ida + matte skall hämtas i Järfälla kl 07 00.

Har inte en susning om Ida blir ensam göte eller om det är fler anmälda. Vår förhoppning är att hon får ett HP, blir det också tjusig placering är det bara grädde på moset.

Eskilstuna - here we come :0)



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards