Alla inlägg den 8 september 2008

Av Britta Hammarström - 8 september 2008 17:13

Efter sökträningen i dag tog jag en tur till Jungfrusundsskogen, mest för att alla tre vännerna skulle få springa ett tag, men också med en liiiten baktanke...

Vi hade gått en promenad före söket, jag "rekade" lite där gruppen hade tänkt vara, men insåg att det skulle inte bli så bra, här trampade både svampplockare och hundar omkring.

Vi flyttade oss några hundra meter längre bort, där var det tomt och västgötarna fick susa runt när vi vallade av området.


Men sedan blev det ju sitta i bilen medan söket pågick - alltså dags för en svägom i skogen efteråt.

Jag hade i stort sett gett upp hoppet om att hitta någon svart trumpetsvamp, men i dag - jösses!

Här är  dagens skörd, trumpet, trattisar, lite annat blandat och kolla in bautakantarellen :0)


Inga problem med vad man skall göra i kväll...


Trist väder...

Men det får bli en omgång lydnad med Hippie på min appellplan utanför trädgården och lite hjärnskrynkling av Stina och Bitte - nu har det i alla fall slutat regna.

En av rabatterna ser hemsk ut! Inte rensad på länge, här behövs en insats, får bli i morgon eftermiddag, innan Eli hämtas.

Skall faktiskt jobba i tre timmar i morgon förmiddag, kom ett litet nödlarm från mottagningen.


Här är några bilder som jag tog i går, under agilitytävlingen - Asco och Yra kopplar av före racet.


Och den här Jack Russelterriern - såg för himla rolig ut ;) Matte lade honom,verkligen platt, före start (med ett visst besvär).

Men så fort matte tog ett steg bort så var hunden i startgroparna :0) Snacka om att vara taggad.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards