Alla inlägg den 3 september 2008

Av Britta Hammarström - 3 september 2008 18:51

.. har jag fortsatt att lyssna på Leif G W Perssons bok.

Ju längre in i den jag kommer, desto obehagligare blir det - visst -  rappt och ofta humoristiskt skriven -  men tyvärr ligger det nog också en hel del sanning bakom.

Och om det verkligen är så här en stor del av den svenska poliskåren är - gud bevare oss! Vilka vidriga människor! Vilken människosyn - vilka psykopater!

Jo,jo, det finns tocket folk inom alla yrkeskategorier naturligtvis, men med den intill naivitet gränsande förhoppningen man ändå har, att de allra flesta poliser är hyggligt folk som valt yrket av humanistiska skäl - den fladdrar bort mot solnedgången när man läser den här boken. Mr Persson tar nog inte personagerna ur luften.....

Hittills har jag hållit mig på den smala vägen och inte begått värre förseelser  än två fortkörningar  ( 8 och 9 kilometer för fort) under mitt 66-åriga liv - men skulle det ske och blev man haffad av en av de här kretinerna, vete väl katten var man hamnade :0)

Men visst kommer jag att lyssna färdigt på den - om inte annat så i förhoppningen om att åtminstone ett av äcklen kommer att åka på pumpen rejält ;) Även för att äntligen kunna förstå vad det egentligen handlar om - men jag börjar ha mina aningar...


Klippt gräset på baksidan, måste först kratta äpplen i morgon innan jag kan klippa på framsidan. Uppmuntrar idogt grannarna till plockning och det är faktiskt flera som har gjort det - äpplena är kanongoda - Mio och Alice.


I morgon skall Olle, Berra (mycket hjälpsam klubbmedlem) och jag ge oss i kast med elharen - försöka få fasong på den. Duger inte att betala en massa pluring och så funkar den inte. Haren själv (motorn) är det nog inget större

fel på, den är bara inte helt kompatiiiibel (detta moderna ord) med trissorna. Så buss pån´i morgon.


Sören och jag kommenderade varandra  genom lydnadsettan i dag, riktigt bra gick både Azlan och Hippie - nu gnor vi på!

Men det var alldeles för ogenomtänkt av mig att anmäla mig till apellsöket den 27/9 - hur tankspridd får man bli.....

Den helgen är ju mandrom på avels- och uppfödarkonferens med SKV i Jönköping - hann dra tillbaka anmälan.














Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards