Alla inlägg den 25 september 2008

Av Britta Hammarström - 25 september 2008 13:58

Tack för uppmuntrande tillrop med anledning av Bittes iråkade tillstånd ;)


Tanken på ultraljudet - även om jag varit rätt säker själv de senaste dagarna - har nog upptagit mina tankar mer än jag trott:0)

Häromdagen när jag var på Coopen för att titta på cykel till Lisa, så passade jag på att rafsa till mig lite annat.

Ram till Bittes championattavla texxempel (som man får lösa ut med 288 bagare! Förutom att man betalar medlemsavgift plus betalar ur näsan för utställningar...) plus lite annat.


Kom ihåg att behålagret började tunna ur lite och kastade en blick på "linguerie-departementet". Bara pygméstorlekar - inte för att jag är Dolly Parton men den måste ju gå runt också ;)

Aha! Här hade vi en modell i min storlek - tog raskt två stycken och stoppade i korgen - toppen, jag hatar att gå i affärer och handla kläder, så här fort skall det gå!

Väl vid kassan langade man upp sina prylar, noterade att kassörskan snabbt tittade till på de två BH:arna och lika snabbt tittade på mig - men tänkte inte mer på det - ut, ut, jag vill ut!


Hemma lades de två behagshållarna i därför avsedd låda. Tog fram den ena häromdagen - när jag skulle ta bort lappen med tillverkningsnamnet på, så förstod jag plötsligt varför kassörskan tittat till :0)

Stod där med BH:n i handen i badrummet och fnissade hejdlöst - på lappen stod "amningsbehå" - hähähä!

Men den funkar så bra så.

Av Britta Hammarström - 25 september 2008 09:49

Bitte är dräktig! 5 foster syntes väldigt tydligt på ultraljudet - 5 små grodor som låg där och sprattlade i varsin bubbla. Veterinären sa att allt såg jättefint ut, både foster och livmoder.

Sedan sa han - som han måste - "du vet också att foster kan resorberas" - jodå, det vet jag, men det hade vi inte tänkt oss :0)

Och så kan det eventuellt finnas något mer foster, men det undrar jag, dessa var så kristallklara, men kanske bakom...


Spelar ingen roll, jag är själaglad för att det finns fem små liv där inne.

Så nu är det bara resten kvar, de skall födas och leva :0)

Nu skall jag ringa och beställa tid för sista herpesvaccinationen - blir ca 8 dagar före "nedsläpp". Då kommer Bitte att få sitta i bilen tills det är dags, inget sittande i väntrummet med andra hundar där inte - kanske vet.en kan komma ut och vaccinera i bilen.


Nu måste jag ha en kopp kaffe och sitta och njuta av tanken på vad som komma skall  :0)





Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards