Alla inlägg den 20 september 2008

Av Britta Hammarström - 20 september 2008 21:36

Vill bara meddela att jag såg varenda minut - vilken juvel han är, Skifsen!G´natt!

Av Britta Hammarström - 20 september 2008 18:46

Min för många år sedan brutna fotled har besvärat mig i några dagar, gör så ibland. Tänkte "äh, det går väl över som det brukar" - men se att gå testledare och vara igång i skogen från före sju till fem och sedan ha "efterplock" - det gillade den inte - himmel och plättar så ont jag har nu!Men vila i afton och en lugn dag i morgon kommer att göra susen.


Alla funktionärer sammanstrålade i  ottan på klubben, kånkade upp prylarna till banan, allt gick galant, haren provkördes och fungerade.

Glatt nynnande gick vi ner till klubbstugan efter att ha "vallat" beskrivaren runt banan (hans första besök på MBK och han måste få se hur allt funkade).

Fika och så drog vi igång med första hunden - haren fungerade.

Andra hunden - haren fungerade inte :(

Exakt samma fel igen, klicketiklick i motorn och inte ett sk-t mer hände.Vi hade lagt ut springharen och så fick det bli.

Gissa om harkonstruktören kommer att få ett sammanbitet samtal från mandrom på måndag...Nu får det f-n i mig vara nog! Ny hare eller stålarna tillbaka!


Dagen ramlade på, väldigt blandad kompott på hundraser - Australian shepherd, labrador, grosse schweizer sennenhund, mudi, bernen sennen, schäfer, entlebucher sennenhund, curly coated retriever.

Ingen hund fallerade på skotten, i övrigt var kompotten lika blandad vad gällde reaktioner.


Så fick en av figuranterna ett akutsamtal hemifrån - hennes ena tik hade blivit illa biten i ena bakbenet, krävde veterinärvård.

Sambon åkte med hunden till Södra djurkliniken på Ventholmen (Ekerö) där det turligt nog fanns folk i dag.

Efter ett tag ringde veterinären och talade om att de efter stor möda fått stopp på blodflödet, meddelst tryckförband, men det gick inte att hitta blodkärlet! Kul!

För ett sådant företag krävs fler personer än två, som dom var på den kliniken - tryckförbandet måste ju hållas kvar medan någon rotar efter kärlet. Det satt tydligen någonstans långt upp i ljumsken - veterinären (som är mycket erfaren) hade öppnat i stort sett hela benet.


Figuranten skickades iväg, inte kunde hon fortsätta när det var på detta viset.

När vi hunnit förbi lunchen och sjätte hunden,återkom hon ett tag för att

meddela att de fortfarande inte lyckats få ordning på det hela - hon visste inte om det skulle bli vidare transport till Bagis eller hur det skulle bli. Vi sa åt henne att åka hem igen och vänta på samtal från veterinären.

Självklart blev vi alla bedrövade av dessa hemskheter och personen i fråga måste ha känt hur många goda tankar vi skickade under dagen.


Sista hund var entlebuchern - husse kom utan stamtavla "jo se, jag har flyttat och hittade inte stamtavlan"...

Nu går det tyvärr inte att genomföra ett MH om man inte kan kontrollera hundens ID mot stamtavlan.

Då kom mandrom på att figuranten med skadad hund (bor väldigt nära klubben) kunde åka hem, dra ut uppgifter från SKK:S hunddata och komma tillbaka med - godkändes av beskrivaren och så blev det.


Framemot halv sex var vi klara i skogen och figgar plus beskrivare plockade ner banan, jag fixade köket och diverse papirer samt sopade i stugan - att det blev så sent berodde förstås på att vi dels fick bråka med harf-n, dels fick köra en stor del av MH:t med bara två figuranter.

Men dom brudarna är både vana och så himla duktiga - gick bra, men tar då lite längre tid. Jag fick också rycka in och dra skramlet, men det går bra även om man är testledare.



Nu har jag varit på Helgö och hämtat vännerna - gick en snabbis i morse innan jag drog och sedan hämtade Bettan dom.

Har duschat och satt på mig morgonrock - nu skall jag fixa lite käk och sedan titta på programmet om och med Björn Skifs - den pöjken gillar jag :0)

Tror ni jag håller mig vaken åtminstone fem minuter.......


Summering av dagen gör att -  trots harproblem och ont i hjärtat över den arma bitna hunden - blev det en väldigt trevlig dag. Fantastiska figuranter, en genomtrevlig beskrivare och dessutom hade vi tur med vädret :0)




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards