Alla inlägg den 10 september 2008

Av Britta Hammarström - 10 september 2008 08:09

Det bara blev så. Fullt ös hela dagen och sen kväll innan man lade sin trötta kropp på Tempurmadrassen - och sov inom ca 1,32 minuter.

Jobb på förmiddagen, vilket innebär betydligt tidigare promenad än vanligt - väcktes av väckarklockan!

Bara det en ovanlighet - det fanns ett måste gå upp nu - vilket annars inte existerar i min pansjotillvaro - i den väljer jag nu för första gången under min levnad precis när jag själv vill gå upp.

 Förutom vid de tillfällen när jag skall tävla eller agera testledare vid MH.


Väljer företrädesvis kvällstävlingar numera, just för att det är så himla skönt att slippa studsa upp kl 04 00 för att hinna någonstans till kl 07 eller 08.

Dessutom behöver inte tävlandet ligga på en lördag eller söndag, utan någon kväll i veckan - till sist - av någon anledning tycker jag att kvällstävlingarna alltid är trevligare och gemytligare än dylika i ottan.

 Detta gäller nu främst lydnadstävlingar - brukstävling - där få man pallra sig upp i gryningen och vika en helgdag. Men det är ju självvalt.


Som vanligt trevligt att träffa teamet på mottganingen, det var en hel del att göra under de timmar jag var där, kom hem vid 12.30-tiden

Intog en snabb lunch, ut i trädgården, vännerna vimlade runt och jag ägnade mig åt att rensa ogräs.

In med returkassar i bilen, in med vovvarna, stopp vid återvinningsstation, svisch in på Coopen och handlade och så till skogs.


Ut till Sånga och hämtade Eli på dagis och så hem, stopp på vägen, Eli och jag gick in i djuraffären som ligger lite utom allfarvägen - ändå en stor affär och tämligen välbesökt - och inhandlade hårda hundkex.

Hundarna fick mat, Eli studsade runt en stund, men var lite trött och ville se "fimm" - ok på med film om Lillefot och hans polare, favorit just nu (dinosaurier).

Middag - gjorde det enkelt för mig och stekte falukorv med diverse tillbehör. Eli åt nogsamt upp varenda korvbit och en tomat, potatisen låg kvar.

"Vill du ha glass sedan Eli", "Jaaa, gass", "men då måste du äta upp lite potatis", "näää, inte potatis".

Nykokt pära med lite smör på, jag begärde inte att han skulle äta surströmming....

Den vidriga farmodern tog då fram glassen - "här är glassen, vill du ha den" "jaaa", "men då får du äta lite potatis först" - och kan ni tänka er, vips var lite potatis borta :0)


Efter maten åkte Eli, jag och hundarna till klubben - skulle träffa Bettan,Olle, Mia och lite folk till för träning.

Janne kom till klubben och hämtade Eli och jag gick upp i skogen med vännerna ett tag.

Iris var minsann där också, Mia och Ronnys lilla pudding från kennel Fornborgen. Gissa om husse är betuttad, det är ett gullegullande utan dess like :0) Helt underbart att se!

Hippies moster Tilda, som också delar sitt liv med Mia och Ronny, har tagit Iris till sig och de har det så gott tillsammans.

Iris och Tilda - har ni en aning om hur bra ni har det :0)


Platsliggning med skott - Bettans Siri och Mias Tilda låg så fast och bra.

Fick kommendering av Bettan med Hippie - gick fint, så blev det ny platsliggning, utan skott och där la jag Hippie - hon ligger stilla, men är väldigt uppmärksam på vad som händer runt omkring. Tjoande förare och skällande hundar på agilityplanen bakom henne, någon som kastar boll åt sin hund en bit bort, någon som kommer ner på plan.....

Men hon ligger stilla. Och får mycket beröm och lek med boll-i-snöre när det är klart.

Lite fika i klubbstugan, en klubbkompis var uppflyttad och bjöd på tårta (obligatoriskt när man blir uppflyttad).

Tog så vättarna och gick ner på plan, det småregnade och vi nöjde oss med ett pass i  agilityhagen.

Hemma blev det utdelning av kex och jag kastade mig över datorn och gjorde färdigt en del inför MH:t den 20/9 + lite jobb på nr 3 av klubbtidningen som snart måste till tryck.

En balja thé, sjönk ner framför TV:n och lyckades hålla mig vaken under en halv timme av någon kriminalserie, sedan kände jag att nu var det dags!

Vännerna ut för ett sista besök i trädgården, själv ställde jag mig i en skållhet dusch och så var det god natt.


I dag blir det lugnare, nu skall vi bara tagga upp oss inför kvällens tävling i Haninge:0)











Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards