Alla inlägg den 26 april 2008

Av Britta Hammarström - 26 april 2008 15:33

Nu åskar det också - i april....

Av Britta Hammarström - 26 april 2008 14:54

Nu är man totalt fullproppad i pallet - finns inte ett minnesspår ledigt:0)Möte på SKK från kl 10 00 - 14.15 - information, frågor, information, frågor..... 


Sista mötet före WDS och circuitutst. Vilket ofattbart jobb STOKK och SKK har med detta evenemang!

Nu gäller det verkligen att alla klubbar sköter  och ordnar sina sista detaljer i rätt tid.

Totalt blir det ca 35.000 starter !

Det är 180 västgötar anmälda till WDS och i går var det 91 till circuitutst.

Fortfarande en vecka kvar på anmälningstiden, men vi kommer nog inte över 100 där.


Jag säger till alla er som tänker åka till Almare-Stäket någon av dagarna - tag avfart från Kungsängen!!!!!! S

äg detta till dem ni känner som också tänker åka dit - Kungsängen!!!!!

Inte Stäketavfarten!!!!


Fick i dag klart för mig att alla hundar som är anmälda,  till circuiten och även till WDS olika dagar, får tas med in på mässan.

Alltså - jag ställer ut Hippie på WDS på fredagen, västgötarna ställs ut på WDS på söndagen, men får följa med in på mässan på fredagen - bara jag har med deras stamtavlor och nummerlappar. Som vid en vanlig flerdagarsutställning.


På Almare-Stäket får ju alla hundar som inte ställs ut  också komma in, bara det finns med vaccinationsintyg. Det underlättar verkligen för mig, inte världens lättaste dagar att få någon extra hundvakt..


Det kommer att bli stenhårda kontroller på både parkering och campingplats med absolut 0-tolerans - inga hundar i varma bilar!!!


Och ni som funderar på att ha en liten picnic - bjuda in polare på lite mat och dryck efter circuiten - men fortfarande är kvar på utställningsplatsen.

Absolut ingen alkohol får föras in på utställningsplatsen - vill man bjuda ett sällskap på skumpa eller dylikt så MÅSTE det köpas genom dem som sköter förtäringen på platsen - stenhårt! Detsamma gäller mat.


Jag får ta med min egen lilla matsäck naturligtvis, men klubben får inte t ex fixa lunch eller kaffekorg till domare och ringpersonal - det MÅSTE  beställas centralt! Så är avtalet mellan poloanläggningen och SKK - bara att gilla läget!


Bettan och jag åkte tillsammans till mötet, jag för västgötarna, Bettan för riesen och collie.

På Möllan sammanstrålade vi med Karin, som också var där för götarna. Karin var flitig på att anteckna - jag skötte mest frågandet, hade en radda nedskrivet - det gällde ju att komma ihåg att fråga om  allt som inte var helt klart - sista chansen.


Hoppsan! Plötsligt kom det tunga droppar utanför, en regnskur dök upp från ingenstans, passerade på ett par minuter  - hmm, ser ut som om det skulle kunna komma lite mer om ett tag. Inte helt fel med lite regn, det har varit väldigt torrt ett bra tag.

Nu tar jag vännerna och skuttar ut med dom - Olle var här och släppte ut dem vid lunchdags och vi gick 45 minuter innan jag åkte i morse, men vi tar en vända till - jag behöver vädra hjärnan :0)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards