Alla inlägg den 2 april 2008

Av Britta Hammarström - 2 april 2008 17:14

 :0) Nä inte riktigt, men kinderna glöder efter 3 timmar på planen i solen.

Jätteduktiga valpägare!

Lilla goldenflickan var inte där i dag, hennes lillhusse (2 år) var magsjuk och matte måste vara hemma. Matte ringde mig och var lite bekymrad, kände att hon hade ett litet problem. "valpen kissar på sig"! "Jaha, hur menar du, kan hon inte hålla sig, hinner hon inte ut eller...."?

" Nej, när jag säger till henne, om hon biter i lillpojkens kläder t ex, så lägger hon sig och kissar"

"Bra"!

"Ehhh..."

"Bra, då har hon förstått budskapet exakt rätt, hon gör precis som en liten valp skall göra, hon visar underkastelsesignaler, det kommer att jämna till sig, jag lovar att hon inte kissar så när hon blir lite äldre".

"Men varför...."

"Har du egentligen sagt nej till henne tidigare"?

"Njjaaeeee..."

"Antagligen inte så här direkt"?

"Nej"

"Justamente! Här får hon plötsligt motstånd, blir tillsagd, där hon tidigare gjort precis som hon velat, självklart blir hennes reaktion märkbar. Hon blir överraskad och du blir en auktoritet - jösses, här ere bäst att man ligger lågt, jag kissar en skvätt också för säkerhets skull, så att matte verkligen hajar...

Ta´t lugnt och torka ett litet tag så lägger hon av med både att hänga i kläder och kissa på sig. Förmodligen kissar hon när hon blir glad också"?

"Jaaaa..."

"Det här samma sak, men precis tvärt om - kan man säga, om du förstår..."

"Skönt, jag blev lite orolig".

Hurra! jag behöver inte jobba i morgon - inte för att det är hurra att inte träffa teamet, men just nu känns det bra att ha en förmiddag ograverad.

Tajm att med löddrig Volvo spränga mot Coop Forum vid Bromma flygplats och inhandla godsaker till helgens begivenheter.






Av Britta Hammarström - 2 april 2008 10:19

"Men Hippie - du hörde fel!!!" "Jag sa - du är kul du! INTE - du är ful du"!

"Hippie"!! "Titta på mig - hörru - Hippie - kom igen nu sötnos".....

(jag fattar inte hur hon kan ligga så här utan att kvävas)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards