Alla inlägg den 12 april 2008

Av Britta Hammarström - 12 april 2008 21:25

G´afton!

Nu har vi slagit rot i vardagsrummet efter en lång och innehållsrik dag. Jag har just lämnat Mikael och Ulle en stund, tittande på en video med det fantastiska Riverdancegänget.

Som omväxling mot alla västgötaspetsvideos vi frossat i - även i dag :0)Fårvallning med en väldigt duktig Julie och så från -96, Clara Cluck och Acke Ackspett vallande kor - nostalgi....


Jo Solan, Clara Cluck var något alldeles speciellt, hon finns långt in i mitt hjärta. Jag dristar mig att tro att hon också måste vara en av de mest allroundmeriterade västgötarna.SUCH, SLCH, tjänstehund bevakning, uppflyttad till lägreklass sök, tävlade öppen klass viltspår.


Vi startade med en lugn frukost, drog ut i skogen för en promenad - där var ett myller! Mängder av små barn med vidhängande föräldrar och ryggsäckar skuttade omkring.

Vi hittade dock en egen sträcka, där alla vovvarna kunde röja fritt.Hem och där väntade Karin med Ystra, Deja och Alva - så nu hade vi 6 västgötar och en banannäsa på plats.

Vi ägnade en bra stund åt träning på min träningsplan utanför tomten.

Här blev det bl a hårddrillning av Mikaela som tävlingsförare - en klar förbättring inträdde mycket snart - jätteroligt att se :0) 


Åkte sedan till Mälarö BK, där det var tävlingar. Vi tittade på en del ekipage - Sören och Azlan tävlade för allra första gången och fick ett tredjepris - en bra början! Träffade där fler v-spetsfolk, både "tant tomtemor" och "tant Grålöten". Fikade och umgicks med folk, tog lite promenader i skogen.

Mikaela, Ulle och Julie härjade sedan  på agilitybanan - gick suveränt bra och de var så nöjda!


Hemma igen tog vi rast vila en stund, alla sträckte ut sig raklånga i knappt en timme. Så var det dags förmiddag. Vi åt stekta kycklinglår med kantarellsås, fullkornsnudlar och paprika - smask för jättehungrigt hundfolk.

Sedan har vi som sagt ägnat oss åt tittande på olika videos och nu blir det väl lite mer hundsnack innan vi trillar ihop.


I morgon skall jag introducera Mikaela och Julie i lite grundövningar i sökarbete - det skall bli intressant att se hur det här lilla kvicksilvret engagerar  sig.Jag misstänker att Julie kommer att sova rätt gott på tåget hem i morgon kväll.......

Svejsan

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards