Alla inlägg den 10 april 2008

Av Britta Hammarström - 10 april 2008 22:21

...blir det nog i dag.Har varit en intensiv arbetsdag, kl 09 00 var mandrom i Lunda industriområde och fick sommarsvålarna påhängda på Volvon.  Peter hade däcken förvarade där, på en däckfirma - passade bra eftersom han jobbade 5 minuter därifrån och bilen då var leasingbil. Men för mig känns det i dag väldigt onödigt att köra flera mil för att få däcken bytta, har också plats för dem i ett förråd utanför garaget. Har låtit det vara ett tag, men varför betala en massa för förvaring när det inte behövs?Sagt och hämtat - trevlig snubbe bytte däck, lastade in mina vinterdäck i baksätet (för dagen helt inklätt i påslakan), jag lyckades också snoka upp några stora däckspåsar i verkstaden och trädde dessa å  däcken - absolut ingen åverkan på klädseln i bilen alltså...Orkade inte släpa ut buren ur bakluckan, det här funkade bra.Hemma fick jag göra viss ommöblering i förrådet, sedan rulla fram och baxa in däcken.Hundar ut i trädgården, en snabb fika, kort promenad och så vidtog  städ och bädd inför helggästernas ankomst i morgon.Dammsugning och tvätt av "inkråmet" på bilen - behövdes - det behovet uppstår med bara någon veckas mellanrum - vill verkligen hålla den så fräsch som möjligt och inte låta den becka ihop.Nykokta märgben serverades utomhus medan matte fixade bilen.Längre promenad - klev med dödsförakt ut på Brunna gärde med vännerna - och tvi vale så ävjigt det var! Höll mig till stigarna, annars hade vi sjunkit som i ett kvicksandsbälte!Stordusch vid hemkomsten - tork och mat  - sedan svimmade matte på sängen en stund. Lite mer plock, utsläpp  av vovvar i trädgården - och så avvek Stina och jag till rallylydnadskursen. Den går bara 4 gånger - lite mer avancerade prylar i dag, men ändå...... jag vet inte......Men jag skall fundera och pröva, det är kanske bara ovanan....Lär finnas en tävling den 11 maj i Järfälla, funderar på att delta med Stina då och känna vad vi tycker.Hemma - het dusch igen och så "Brottet",samt mycket sen och lätt middag  - nu börjar jag verkligen misstänka Troels "högra hand" - Morten! Nog så oskyldigt utseende och sååå tjänstvillig - men har tillgång till allt material, lösenord, nycklar till lägenhet m m - hmmm, vi får se...Råkade ut för något verkligt otrevligt i natt.  Kramp i vader eller fötter har man ju fått, from time to time, även nattetid, men då har det bara behövts lite gymnastik i sängen för att få det att släppa.Men i natt!!!Vaknade med ett ryck - båda musklerna på lårens insidor drog ihop sig till ca en cm:s längd (kändes det som) - upp ur sängen, vilket inte var helt lätt - gick stönande och tandagnisslande runt i nedervåningen - gjorde så j-a ont!!! Har aldrig haft sådan kramp - inte ens när jag fick kramp inuti gipspaketet efter mitt benbrott (och det var ingen hit kan jag säga).Så småningom släppte krampen, de stackars musklerna skrek i ömmande vånda  - vad göra??? Tog snabbt fram vetekudden, stoppade den i micron och värmde upp den.Draperade den mellan och bitvis över låren i sängen, bad en bön och väntade - det funkade bra. Dåsade bort och somnade, men vaknade efter ett par timmar och så var det samma visa igen - h-ete!!! Men inte riktigt lika illa. Mer vetekudde och somnade igen.I dag har jag stretchat, duschat skållhett både morgon och quäll, med riktad, hård stråle på disse lårmusklerna, knådat lite med händerna - hoppeligen håller sig musklerna lugna i natt. Förmodligen beror detta på att mandrom nu börjat springa (nåja, springa och springa, lufsa, jogga, lunka på i snabbare takt än gång)både i skogen och en tur var utanför tomten, med flickorna /dag.Inte fanken har jag strechat heller.....De stackars lårmusklerna, som bara är vana  vid regelbundna, visserligen långa, men gångna i samma takt-promenader samt visst klivande under sökträning och lydnadsträning -   de krakarna har väl bara storknat...Svejsan - det blev inte så kort  - somliga bara måste babbla på....

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards