Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Pigg!

Av Britta Hammarström - 21 september 2008 17:53

Sov som en sten i natt. Efter sedvanligt utsläpp och matning av vännerna i ottan, kröp jag omedelbart ner i bingen igen och sov till 08 45 - härligt!

Pigg som en pelikan skuttade man upp och gjorde 80 armhävningar på golvet (lööögn!) - nä, men jag var förvånansvärt återställd efter att ha varit så totalt ledbruten kvällen innan - sömn gör underverk!


Tog det lugnt - flickorna fick vara ute en stund, vädret var fint  - motvilligt gick de ut i trädgården - lite kyligt var det ännu så jag sköt igen dörren - sura blickar....

Detta gäller främst götarna, Hippie är alltid lika villig att gå ut im garten, hon kan ligga där hur länge som helst, ligger på lämplig spanplats och håller kollen, larmar om det dyker upp något spännande. Götarna, som de mammagrisar de är, vill ju helst vara där jag är, men de blir alltså brutalt utkörda lite då och då. Så länge dörren står öppen är allt frid och fröjd, då kan de bestämma själva om de vill gå ut och ta en flukt, men när jag stänger dörren.....


Duschade, drog på mig paltorna och släppte in de arma utestängda + Hippie.

Kaffe och morgontidning, gud så skönt att bara sitta och ta det lugnt, vännerna fick sina ostskivor (två var) och jag fortsatte att jobba mig igenom DN.

Åkte sedan till Myra och vi gick uppe på åsen ovanför gamla Myra sandtag i drygt en timme - kalasväder!

Hem igen, lite lätt lunch och så åkte jag till Coopen vid Bromma flygplats.

Handlade bl a blomsterlökar, behöver fyllas på lite här och var, samt hittade en jättefin cykel - kommer att passa Lisa perfekt!

Hela familjen går ihop om den - cyklar är ju inte precis gratis, men den här var nedsatt till 1.995:-


Nu har jag lagt (nästan) sista handen vid Rapportören - det blir alltid någon dag mer än jag tror innan jag kan skicka den till tryckeriet - väntar på ett sista bidrag.


Dags för en liten promenad på fältet.







 
 
Ingen bild

Solan

21 september 2008 21:11

Tänk att min Lina är lika ointresserad av att vara ute ensam. Enda gången är vid sexsnåret på morron, då hon går ut och kissar. Men om dörren inte är öppen så går det inte lång stund innan hon står på bron och skäller och vill in. Mammagris!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards