Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Min trädgård...

Av Britta Hammarström - 16 september 2008 09:01

...börjar "göra höst". Det mesta är överblommat, men några krukor med pelargoner jobbar på, ett par rosenknoppar tänker nog slå ut och dahliorna blommar snällt fortfarande.


Surfinian på garagegången är bara fantastisk, blommar lika fint nu som i juni.

Jag har verkligen pysslat om den, gödslat mycket och hela tiden plockat bort vissna blommor. Den får jag nog ha glädje av tills frosten kommer.


Har tagit in min bougainvillea, i vardagsrummet, den har fortfarande inte blommat, är nog mitt fel, jag beskar den väldigt hårt. knoppar finns och den kanske blommar inomhus - men sedan åker den ut i blomsterrummet i garaget över vintern, annars lägger den nog av totalt.


Så här års blir jag lite "nonchig" med trädgårdsskötseln, riktiga trädgårdsivrare jobbar säkert mycket mer än jag, ända tills snön kommer. Jag klipper gräset, rensar nödtorftigt och klipper bort vissnat, men det är absolut inte samma energi som under vår och sommar. Nu går jag t ex och tjatar på mig själv att kantklippa, något jag gör automatiskt efter varje gräsklippning annars - jajajaja, jag skall väl ta ett varv...någon gång den här veckan...


Fröken Bitte - jag vågar absolut inte dra några växlar på de eventuella tecken jag sett hittills - får vänta ett tag till.

Hon är fullständigt galen efter mat  -är hon i vanliga fall också, men nu är det värre och så kan det vara för att hon är parad och kroppen ställer in sig på att skaffa näring, oavsett om hon är dräktig eller inte. Hon är fortfarande klart svullen runt vulvan och det är väl i så fall lite ovanligt två veckor efter löp, om inte.....

Hon stod upp i sängen och torrulkade härom natten, vid 3-4 tiden - lite tidigt, bara 18:e dygnet, men hon har aldrig tidigare i sitt liv kräkts.

Hon är makalöst kelen - det är hon i vanliga fall också, men nu är det alldeles väldigt mycket - hon formligen kryper under skinnet på mig så fort jag sätter eller lägger mig.

Hon är lugn, kan springa ett par steg när Hippie gör  "jaga mig"-inviter, men springer absolut inte med, till Hippies besvikelse. I vanliga fall drar hon järnet och det flängs varv på varv i skogen.

Men....

Hon är parad, och kroppen förväntar sig att det skall "bli nåt´" oavsett om det är så eller inte.

Framåt söndag eller så borde man väl möjligen  kunna se att hon ökar i omfång lite, men det kan dröja också....


Intet är som väntans tider.....

Jag tar det faktiskt rätt lugnt, är luttrad - för varje sak jag ser som kan vara, så korrigerar jag snabbt med så kan det vara i alla fall.


I dag kommer någon snubbe från kommunen och sätter in ny vattenmätare, i kväll är det medlemsmöte på klubben - mer upphetsande blir inte denna tisdag :0)





 
 
Ingen bild

Lisbeth

16 september 2008 09:30

DRÄKTIG!

Oraklet i Roslagen

 
Ingen bild

Solan

16 september 2008 16:45

Jag är lika som dig när det gäller trädgården på hösten. Tappar liksom gaisten.
Nog är hon dräktig, det låter så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards