Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Another sunny luvvvly day

Av Britta Hammarström - 24 april 2008 21:48

Man bara vräker i sig sol och vår!

Tänk att det kan vara så ljuvligt! Och tänk så oerhört mycket lättare vardagen blir utan leriga tassar och magar :0)

Altandörren kan stå öppen och vännerna flanerar ut och in, leker lite, ligger och njuter i solen, drar sig in i skuggan när det blir för häftigt, går in och kollar vad matte har för sig, "tyckte att det lät som om hon öppnade kylskåpsdörren"......


På promenad å Jungfrusundsåsen träffade vi polaren Conny med glada labben Märta.

Conny jobbar med Märta i lydnaden, men ett moment är det väldigt trögt med - läggande! Märta kom till nuvarande familj när hon var 1,4 år - ho vet vad hon varit med om?

Att lägga sig är  klart OBRA tycker Märta. Går med godis, men utan...

Man ser verkligen att hon inte tycker att det är trevligt, det här är inte bara "tjafs", det syns i hennes ögon att kommandot "ligg" är förknippat med något icke behagligt.

Conny har försökt med det mesta. Jag höll på en stund med Märta, med klickern och godis gick det "så dääär", men ändå motvilligt.

Prövade då med ett nytt kommando "i däck" (eller i dekk som det väl blir på norska) - och se på faderullan :0) då gick det betydligt lättare.Så nu hoppas jag att husse Conny tränar detta, roligt och glatt, i en vecka framöver, så får vi se hur det går.


Min snickartomte Andrei kom i dag och kikade på altanen, där jag har plattor - nu skall det bli "dekk" där också - impregnerad sådan. A. skall även gjuta nya grindstoplar och snickra till nya grindar - oj så fint det skall bli på baksidan!


När Andrei åkt, drog vännerna och jag till klubben, promenad, borstning av Hippie, sedan var det dags för mig och Stina att börja rallylydnadskurse - sista gången.

Sofia gjorde en tävlingsbana och vi fick gå den två gånger var - man kände klart att det var skillnad på första och andra gången man gick den - vi var faktiskt väldigt duktiga allihop och fick beröm av Sofia, som absolut tyckte att vi skall bärja tävla.


Jag säger bara  - det gäller att hålla tungan rätt i munnen på rallybanan!

Sväng höger 90 grader - 270 grader vänster runt - höger runt 180 grader - framför sitt, hund höger runt framåt - sakta tempo - 360 grader vänster -slalom dubbel - sidosteg höger - spiral höger - spring....

Och det är bara några av skyltarna som kan förekomma på en tävlingsbana - sedan skall du hålla koll på ordningen samt vilka skyltar man skall stå framför eller vid sidan om - puuuhh!!


THE´!!!!!!!!




 
 
Ingen bild

trollet

24 april 2008 22:13

Gokväll i stugan Ja vi har också haft ett underbart väder Fick väldigt mycke gjort på em det underlättar när man kan vara ute några timmar efter jobbet mycke som ska gjöras nu men lite för tidigt med frö sådd det blir snart kallt här igen får nog vänta ett tag in i maj innan jag vågar sätta nåt
Ha det gott

 
Ingen bild

Britta

25 april 2008 08:06

Hej Trollet!
Härligt att ni också fått fina vädret :0)
Mina dill-,persilje- och rödbetsplantor står och växer som attan i ett fönster i garaget -det dröjer innan jag vågar sätta ut dem, även här. Är fortfarande frost på nätterna.

 
Ulle

Ulle

25 april 2008 18:36

Vi köpte faktiskt fröer igår att ha på vår uppfräschade balkong i sommar; plocksallat, ruccola, och gräslök. Sen blir det även smultron, hallon och cocktailtomater! Mara satt på armen på Plantagen men Julie fick vara hos Mikaelas mamma eftersom hon pinkade i en annan butik häromdagen. Pinsamt värre men vi hoppas att det bara var löpet som spökade och trycker i henne massa C-vitamin.

Ha det gôtt i vårsolen och krama vovvarna från oss!

http://sagogarden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards