Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Nyttig förmiddag!

Av Britta Hammarström - 3 april 2008 13:46

Oj så bra att jag kunde vara hemma i dag!

En kort promenad över fältet, sedan har både hundarna och jag varit ute mest hela förmiddagen. D v s jag har dväljts i det lilla "blomrummet" i garaget, men dörren till trädgården var öppen och polarna kollade med jämna mellanrum vad jag gjorde.Jag klippte, rensade och sopade till slut upp massor med gammalt skräp och klipp.hundarna  "Hjälpte till" med att bära ut kvistar och så....bouganvillean lever i högönsklig välmåga, hårt nerklippt men sprängfull med bladknoppar.

Ett par rosor i kurka har ömkligen avlidit, en kvar i varje kruka. En är rosa och en gul, inte så bra att sätta ihop dem i samma kruka :0) Nä, di får bli nerpetade någon annanstans im garten. Olivträdet och pelargonerna - fullt ös!

Krukor ja - det har man hur mycket som helst, men ändå är det inte sällan svårt att hitta en som passar - ofta är de för trånga upptill tycker jag.


Kunde pricka av en sak till på "vårstädningslistan", plockade bort alla vissna blomställningar på klätterhortensian som klänger på garageväggen. Har en på framsidan också, även den är rensad.


Ahhh! Hortensia! Jag älskar dom - både vanliga och klättervarianten.


Och se på de små pärlhyacinterna, de sprider sig mer och mer för varje år, om en vecka är det både mörk- och ljusblått i rabatten. Men jag ser att jag måste byta ut trä-vaddetnuheter, det börjar murkna.


Tredje gången jag hänger ut tvätt - ljuvligt!

Kära Skogstrollet - jag hade ett snack med solen i dag och frågade om hon möjligen kunde tänka sig en tripp åt Dala-hållet - fick inget bestämt svar, bara lite mummel, hur är det - har du någon sol?


I tisdags smet Eli ut utan skor - han trodde att farmor inte skulle se....


Han fick fnatta runt en stund, sedan hånkade jag in honom - jag förstår hur mysigt det måste ha kännts att hoppa runt i strumplästen, inga knöliga stövlar på :0)


 
 
Solan

Solan

3 april 2008 17:30

Avundas dig som kan börja med "vårbruket"
Här är fortfarande mest snö.

http://superninja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

3 april 2008 22:12

Hej Solan! Snö har varit en klar bristvara här i vinter - lite trist faktiskt.
Var i Jämtland bor du? Har tillbringat många somrar på Frösön där min pappa satte upp Arnljotspelen.

 
Ingen bild

Britta

3 april 2008 22:34

Men Solan!
Nu kom jag ju på vem du är :0)
Var inte van vid "Solan" bara :0) Fast jag hade missat att du bor i Brunflo.

 
Ingen bild

Marianne K.

3 april 2008 22:45

"Jösses" vad med krukor! Ser ut som ett krukmakeri ;)

 
Nilla

Nilla

4 april 2008 06:04

SLÄPP FÅNGARNA LOSS, DET ÄR VÅR!!

Det är så härligt att se olika vårbilder, han verkar för härlig lillkillen.....

Mvh Nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

4 april 2008 09:08

Jo man har ju samlat på sig en del krukor under åren - Och ändå har jag rensat:0)
Behöver du krukor Marianne? Bara att komma och hämta :0)
Pernilla - Eli är en väldigt go´liten kille - men vilken farmor säger inte så :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards