Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Britta Hammarström - 25 augusti 2007 09:03

God morgon!

Nej, jag är inte på något sätt opassande -  jag vänder mig till hundägare i allmänhet.

Har själv en stor dubbelsäng - och tre hundar - som gärna delar den med mig. På kvällen, efter sista besöket i trädgården, vilket sker medan jag fixar deras morgonkäk  och "nattar" huset, kommer de farande in i sovrummet.

Så fort jag lagt mig i sängen - hopp, hopp, hopp - upp kommer alla tre .

Stina intar sin plats vid mina fötter, Bitte längs min ena sida och Hippie spiller ut sig, delvis så nära mig hon kan komma, delvis i den andra delen av sängen.

Själv försöker jag få plats med en bok mitt i detta för att läsa en stund.

Under natten sker vissa rockader och omflyttningar, om det är varmt återfinnes västgötarna på morgonen utfläkta i den andra delen av sängen, gärna på rygg med tassarna i vädret, medan Hippie har hoppat ner och ligger antingen under sängen eller på fårskinnet bredvid densamma.

Hippie börjar få lite svårt att kasa in under sängen, det börjar bli för trångt - jag undrar om hon kommer att haja  när gränsen är nådd, eller helt enkelt kommer att fastna en vacker dag.


På morgonen, när vi haft vår väldigt tidiga frukost och hundarna varit ute, så drar vi oss tillbaka till paulunen för ytterligare ett par timmars sömn.

Då! vidtager den stora kelstunden! Alla tre skall då ligga närmast mig och på något sätt så lyckas alla tre med det.

Då skall det pussas, tvättas, puffas i örat, småsjungas (Hippie), gnyrfas och gnuffas (Stina och Bitte), kråmas, liggas på rygg och bli smekta på magen  - en fullkomlig orgie i kel:0)

Efter denna trivsamma stund rullar alla tre ihop sig, som på given signal och så "snark" - jag bläddrar i blaskan en liten stund, somnar snart själv - med västgötarna limmade efter båda mina sidor och Hippie i stort sett draperad över halsen.


Detta är naturligtvis självvalt och jag vill inte ha det annorlunda. Klart att flocken skall vila tillsammans :0)


Lite fönstertvätt och annat huspyssel i dag, lägga in de prylar som behövs i morgon, i bilen. Det blir rätt tidig avfärd mot Almare-Stäket och utställning. Inte för att vi skall in i ringen subito, utan för att det är över 2000 hundar anmälda och det kommer att bli köbildning vid parkeringen.

Bettan ställer ut både flera collie (bl a Hippie)  och Örnie  (riesen) och jag västgötar, så det kommer att bli ett rantande mellan ringar, kan jag säga.

Tur att kompisen Mia kommer med och hjälper till. Mitt utställningstält får bli "basstation".







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards