Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Britta Hammarström - 6 augusti 2007 19:45

Kan man väl sammanfatta den här dagen som. Jag har tvingat mig själv att utföra en radda sysslor im garten - puuuhhh...

Mer jordsläp till "låddan", nu får det vara bra! Torvsläp till

rhododendron-ena (eller hur det nu skall vara). Upp på stege och kapade hänsynslöst ett stort antal grenar på klätterhortensian, som klänger vilt på en vägg å baksidan. Den sträckte sina långa fingrar runt stupränna och -rör och hävde sig, hiåhej, upp på garagetaket - nej min bästa fru hortensia, nu får hon allt ta och kamma till sig! Bort med massor av skott och grenar - det syns knappt :0) Klätterhortensior är verkligen livskraftiga (ävensom vackra) och energiska växter.

Passade på att ge vinstocken en duvning när jag ändå var igång, bort med en massa långa revor där också.


Planterade två nya vinstockar i "låddan", så att de kan klänga efter väggen.

Blåa druvor denna gång - skall bli jättespännande att se hur detta projekt kommer att utveckla sig. fick med en noggrann skriftlig beskrivning av hur man beskär vinstockar - det var behövligt - mitt sätt att beskära den befintliga stocken har verkligen varit amatörmässigt och hipp som happ;)


Drog ut slangen och vattnade sedan ordentligt rabatter och nyplanterat - ganska mycket vatten lät jag forsa över mina armar, ansikte och ben - skööönt!

 Har också varit nere vid sjön och badat hundar - dom njöt! Bitte och Hippie for långt ut efter bollar, Stina gick som vanligt ut tills vattnet står henne över magen - det får räcka för henne. Själv stod jag i vattnet så långt shortsen tillät och kände mig fånig som inte tagit med baddräkt.


Tittade in på SKV:s gästbok - här har verkligen skrivits en hel del senaste tiden - och det mesta verkar få stå kvar! Frågan om svansintyg engagerar storligen - med rätta tycker jag. Måtte SKK snart kunna förklara hur "tänket" är.

Och bra att SKV:s styrelse faktiskt öppet ger ett besked om att de agerar och engagerar sig.

Visst har det varit mer eller mindre stiltje i SKV, under en tid, inte mycket har hänt - men hellre det än den totala diktatur som rådde tidigare.

En klar förbättring har jag dock upplevt runt utställningsringen - avspänd stämning, glada nunor, alla pratar med alla - så befriande!

















Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards