Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Britta Hammarström - 1 augusti 2007 20:19

Fått en hel del gjort i dag.

Lite plock med tvätt och papperssortering på morgonen. Skulle få massage för min eländiga nacke kl 10, men den knådande damen var inte där???

Något missförstånd måste det vara, jag antecknade noga dagens datum, när jag var där sist - får höra med henne i morgon. Lämnade meddelande på telefonsvarare men tji respons - även masserande damer kan bli sjuka...


Planterade nya blommor på Peters grav. De rosenbuskar jag satte i höstas såg lite ämmeliga ut och praktveronican tyckte jag blev för hög. Bort, bort - i stället planterade jag en kraftig ros, en Nina Weibull, tålig och vacker, samt tre "isstjärnor", aldrig sett förut,  kraftiga låga växter med starkt blåa små stjärnformade blommor, tillsammans med de välmående isbegoniorna längst fram på graven och de blommor barnen nyligen satt där,ser det prydligt och välvårdat ut.

Fortfarande kommer känslan av att rätt som det är, står Peter i hallen med väskan och har kommit hem från en av sina otaliga resor - men så är det inte...

1 år och 3 månader sedan Peter reste vidare efter sin långa och tuffa, men så otroligt tåligt burna sjukdomstid - men 42 års äktenskap  är mycket, mycket längre.....


Tog en lång promenad med vännerna i skogen, handlade, bl a 8 säckar jord - åkte sedan ner till Bettan och Olles hus, tog in post och kollade blommorna - de är i Norrland i tre veckor - en mycket behövlig semester!

Lydde sedan order - d v s plockade åtminstone av krusbären ;) snoppade desamma och gjorde marmelad - god!

Släpade in jordsäckarna med hjälp av skottkärran, två i taget, tippade dem över kanten på "lådan", skar upp säckarna och tömde dem. Nu börjar det se riktigt skapligt ut i den jordslukande "låddan".


Hundarna svansade förståss med hela tiden och kollade läget, medan jag fixade marmelad gnagde de på varsit nykokt märgben.


Nu är man ren - svettig och jordig klev man in i duschen. Nu tänker jag titta på resten av Poirot, dricka thé och känna mig nöjd med dagsverket.

Jobb i morgon förmiddag och sökträning på eftermiddagen. Sedan kommer barnbarnet Lisa 10 år , Lisa skall sova äver hos mig och på fredag skall vi till Vällingby, käka lunch och  shoppa loss :0)




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards